رسانه| برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار و توانخواهان بهزیستی

اولین نمایشگاه صنایع دستی ویژه‌ی زنان سرپرست خانوار و توانخواهان بهزیستی در بوشهر برپا شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه صنایع دستی ویژه توان‌خواهان تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار است که در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تحت پوشش بهزیستی با همکاری سازمان بهزیستی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر برپا شده است.
رضا محمودی افزود: اهدافی که در این طرح مد نظر داشتیم در قدم اول فرهنگ‌سازی صنایع دستی بومی، دوم توانمندسازی توان‌خواهان تحت پوشش و سوم ایجاد اشتغال پایدار و در واقع ایجاد بازار برای محصولاتی است که به‌دست این افراد تولید می‌شود.
وی عنوان کرد: این نمایشگاه مربوط به سه شهرستان تنگستان، گناوه و بوشهر است و ۲۵ نفر از تولیدکنندگان، هنر دست خود را در این محل ارائه می‌دهند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: سازمان بهزیستی اهداف بلند مدتی برای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان دارد و این پایداری باید از نقطه صفر و از زمان استعدادیابی نیروی انسانی آغاز شود و تا مرحله توانمندسازی کامل و بازیابی محصول ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: بخش دیگر حمایت‌هایی سازمان بهزیستی بخش بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است که بر اساس آن بیمه‌هایی که در زمینه اشتغال از سوی کارفرمایان و یا خود افراد تحت پوشش پرداخت شده، به صورت نقدی به خود بیمه کنندگان برگشت داده می‌شود تا کمکی برای پایداری کار آن‌ها در ادامه مسیر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بین دستگاه‌های تخصصی مانند سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نهادهای حمایتی مثل سازمان بهزیستی، کمیته امداد و ... می‌تواند به توسعه فعالیت این صنعتگران و هنرمندان کمک کند.
اسماعیل سجادی‌منش افزود: این نمایشگاه حاصل دستاورد هنرمندانی است که هم در حوزه صنایع دستی فعالند و هم تحت پوش نهادهای حمایتی هستند.
وی گفت: ساعت کار نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰  است که در صورت استقبال بازدید کنندگان، ساعت کار نمایشگاه نیز افزایش خواهد یافت.
نمایشگاه صنایع دستی ویژه‌ی زنان سرپرست خانوار و توانخواهان بهزیستی که از ۱۴ آبان آغاز شده و تا سه‌شنبه ۱۶ آبان ادامه خواهد داشت.
کد خبر 93848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد