ارایه خدمات سلامت روان در ۳۳۰۰ مرکز غیردولتی/ خدمات رایگان مشاوره تلفنی ۱۴۸۰

اهمیت سلامت روان در عصر حاضر و آسیب پذیری انسان‌ها از آسیب های روحی و روانی که در طول زندگی ممکن است آن را تجربه کنند، سبب شده تا بهزیستی علاوه بر اختصاص یک خط تلفن برای مشاوره به عموم مردم، ۳۳۰۰ مرکز غیردولتی مشاوره را نیز در این زمینه فعال کند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا درباره خدماتی که این سازمان برای ارتقای سلامت روان در اختیار عموم مردم قرار می دهد، اظهار داشت: ۳۳۰۰ مرکز غیردولتی مشاوره و روانشناسی تحت نظارت سازمان بهزیستی در اقصی نقاط کشور خدمات سلامت روان ارائه می‌دهند.

معصومه توکلی گفت: در کنار مراکز غیردولتی، مراکز دولتی نیز در حوزه سلامت روان فعال هستند تا افرادی که بضاعت مالی مناسبی ندارند، از خدمات مشاوره و روانشناختی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به راه اندازی خط تماس تلفنی «صدای مشاوره» با شماره تماس ۱۴۸۰ توضیح داد: این شماره تماس کمک می‌کند تا خدمات سلامت روان به همه افراد ارائه شود.

این مسئول در ادامه به ضرورت ارتقای سلامت روان به عنوان سرمایه روانشناختی جامعه اشاره کرد و گفت: سلامت روان به عنوان سرمایه روانشناختی مولفه‌ای است که همه افراد باید به آن توجه کنند. همانگونه که در کارو سرمایه مالی، نظم و برنامه داریم که چطور کارهایمان را انجام دهیم باید در موضوعات روانشناختی به دنبال افزایش سرمایه روانی باشیم.

سلامت روان به فرد کمک می کند تا در رویدادهای زندگی احساس شکست نکند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: ارتقای سلامت روان، قابلیت‌ها و منابعی را در دسترس قرار می دهد تا فرد از شرایط دشوار زندگی برآید. تروما یا فقدان یکی از این شرایط سخت است که اگر فرد برخورد مناسبی با آن نداشته باشد، در مراحل شکست قرار می گیرد در حالی که سرمایه روانشناختی کمک می کند با آن مشکل کنار بیاییم و دنبال راهکار باشیم.

توکلی افزود: اگر سرمایه روانی بالا نباشد، ممکن است از این اتفاقات آسیب ببینیم و عملکرد خود را از دست بدهیم. خاطرات تلخ در ذهن ما ثبت می شود در حالی که افرادی که سرمایه روانی خوبی دارند، این موضوعات را به عنوان تجربه و دستاورد در زندگی تلقی می‌کنند.

به گفته این کارشناس اجتماعی و روانشناسی، سرمایه روانی به ما قابلیت‌هایی می‌دهد تا با سختی‌ها کنار بیاییم؛ افرادی که سرمایه روانشناختی بالایی دارند، کارآمد و خوشبین هستند و افراد دیگر از بودن در کنار آنها احساس خوبی دارند. با کمک این افراد استرس کاهش پیدا می کند. این افراد، قابل اعتماد هستند و در هر شرایط از پس موضوعات دشوار برمی‌آیند. این افراد خلاق می شوند چون ذهن از حواشی‌ها رها است.

کد خبر 93742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =