غفلت والدین از فرزندان پیامدهای خطرناکی دارد

سرپرست بهزیستی استان زنجان غفلت والدین از فرزندان را خطرناک عنوان کرد و  از والدین خواست از فرزندان خود غفلت نکرده و نسبت به عدم حضور آنها در خانه و علایم و عوامل اعتیاد حساس باشند.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو  گفت: کارزار رسانه ای "والد آگاه، فرزند ایمن" در اسفند ماه ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در کلیه شهرستانهای استان زنجان با برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های ذیربط و همکاری ویژه فرمانداری، نیروی انتظامی، اعضای کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان ها انجام شد.
وی اظهار داشت: کارزار رسانه ای در فاز دوم با شعار جدید (آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟) با هدف حساس سازی، اطلاع رسانی و آگاهسازی جامعه خصوصا والدین آغاز به کار کرده تا بتواند والدین را نسبت به سلامت روان و دوری از اعتیاد فرزندانشان حساس کند.   
این مقام مسوول آگاهسازی در خصوص شناخت آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: با توجه به تاثیر فضای مجازی و گسترش آسیب های نوپدید ضرورت دارد جامعه با آسیب های اجتماعی به خصوص مضرات و خطرات اعتیاد بیش از گذشته آشنا شود.
سرپرست  بهزیستی  استان زنجان یکی از اقدامات سازمان بهزیستی را راه اندازی خط ملی مشاوره اعتیاد دانست و تصریح کرد: شماره تلفن ۰۹۶۲۸ پاسخگوی سوالات افراد در زمینه پیشگیری از وابستگی به مواد است و این خط هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند اطلاعات تخصصی می‌خواهند.
وی خاطرنشان کرد: این کارزار دارای یک پیام واحد و مشخص(آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟) است و در بازه زمانی ۲ الی ۱۵ آبان سال جاری با همکاری کلیه ادارات و نهاد های ذیربط و با استفاده از ظرفیت های رسانه ای (خبری و مجازی) و فرهنگی اجتماعی استان اجرا می شود.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مجمع اولیا و مربیان مدارس، دانش آموزان و عموم مردم با اجرای تئاتر خیابانی، اطلاع رسانی از طریق بیلبوردهای شهری، برنامه های رادیویی و تلویزیونی صدا وسیما، جراید، نشست خبری و... از ظرفیت های اجرای این طرح است.

کد خبر 93448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد