خانواده‌ چندقلوها در این سایت ثبت‌نام کنند

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد بر حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ خانواده تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و سایر هم‌وطنان هم می‌توانند با مراجعه به سامانه iranejavan.1542.ir ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا علیان زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام که در آئین تقدیر از فعالان حوزه جمعیت و خانواده استان قم  که یکشنبه برگزار شد  اظهار کرد: مراکز کالا و خدمات «مثبت ۵» باهدف ارائه با تخفیف ملزومات مادر و کودک در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.
علیان زادگان اظهار امیدواری کرد که اولین مرکز ماه آینده در شهر مقدس قم افتتاح شود.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: فروشگاه‌های بنیاد ۱۵ خرداد که دهه شصت و هفتاد در استان‌ها فعال بوده‌اند قرار است با تغییر کاربری، به‌عنوان مراکز مادر و کودک «مثبت ۵» به مدار خدمت‌رسانی بازگردند.
وی با اشاره به سابقه تأسیس این بنیاد ۱۵ خرداد و ۴۰ سال فعالیت در حوزه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی گفت: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌های خود با حفظ‌ مأموریت‌های قبلی، در حوزه‌های جمعیت و سلامت نیز کارویژه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.
علیان زادگان در خصوص برنامه‌های حوزه جمعیت گفت: در افق طرح ملی «لبخند مادری» در نظر داریم ضروریات موردنیاز کودک از تولد تا دوسالگی را با مشارکت مردم و خیرین در قالب بسته‌های لبخند مادری به‌عنوان چشم‌روشنی به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعد آن‌ها به دنیا می‌آید اهدا نماییم.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: در طرح ملی «ایران جوان» نیز ۱۰ هزار زوج دارای فرزند سوم و بیشتر را برای استفاده از بسته حمایتی موضوع این طرح به بانک عامل معرفی کردیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «طراحی برای کودک» اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های والدین برای زندگی فرزندان در محیط‌های کوچک آپارتمانی، بهینه‌شدن و افزایش ایمنی وسایل و ملزومات خانه است که ما از طراحان صنعتی دعوت کردیم طرح‌های خودشان را در زمینه تغییر ملزومات خانه و بازطراحی لوازم آشپزخانه، مبلمان و... ارائه دادند و ۲۰ اثر برگزیده شد که در مرکز نوآوری بنیاد، بحث تجاری‌سازی برخی از این طرح‌ها در دستور کار است.
 علیان زادگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو است که به والدینی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها در سال ۱۴۰۲ به دنیا آمده باشد هدایایی به ارزش ۳۳ میلیون تومان شامل بسته لبخند مادری، کارت هدیه به مادر و تأمین پوشک نوزادان به مدت شش ماه تقدیم می‌شود. 
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ خانواده تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و سایر هم‌وطنانی که مشمول این طرح هستند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه iranejavan.1542.ir ثبت‌نام کنند.
علیان زادگان از نمایشگاه ملی جمعیت، اطلس ملی جمعیت و رویدادهای روایت محور و مسئله‌محور جمعیت، راه‌اندازی تلویزیون تعاملی ایران جوان، راه‌اندازی بخش ویژه ایران جوان در جشنواره‌های فرهنگی و هنری به‌عنوان دیگر کارویژه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت نام برد و افزود: حمایت از تولیدات رسانه‌ای در حوزه جوانی جمعیت که با اهدای جایزه «ایران جوان» در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران آغاز شد قرار است در سایر جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی نیز ادامه داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد به بیان فعالیت نهادهای حاکمیتی و تشکل‌های مردمی در حوزه جمعیت پرداخت.
زینب عبداللهی یادآور شد: ۱۱ تشکل مردمی به طور مستقیم و ۵۰ تشکل به طور غیرمستقیم در حوزه جمعیت در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.
گفتنی است، آئین تقدیر از فعالان حوزه جمعیت و خانواده استان قم با حضور مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، سید محمد آقامیری استاندار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، احمد عبدی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قم و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد.
 تجلیل از خانواده شهید درخشانی و تقدیر از پژوهشگران و فعالین حوزه جمعیت و خانواده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 93361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد