برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع صندوق‌های مالی خرد

اولین کارگاه آموزشی منطقه‌ای ویژه 70 نفر از تسهیلگرانcbr و مدیران مراکز با موضوع گروه‌سازی و صندوق‌های خرد مالی در دو روز متوالی در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: در استان خراسان رضوی تاکنون 87صندوق خرد مالی تشکیل گردیده که 8 صندوق در حاشیه شهر مشهد، سبزوار و تربت حیدریه و الباقی در مناطق روستایی قرار دارد. در صندوق‌های خرد مالی به افراد کم درآمد و آسیب‌پذیر که در شرایط عادی امکان بهره مندی از خدمات بانکی را ندارند، مبلغ وام کوچکی بدون وثیقه داده می‌شود تا جهت ایجاد یا توسعه کسب وکار کوچک مورد استفاده قرار گیرد. توانمندسازی افراد دارای معلولیت و خانواده آنها از طریق شکستن چرخه منفی فقر و معلولیت از اهداف اصلی تشکیل صندوق‌های خرد مالی است.

حمیدرضا علیزاده رضایی افزود: هدف این کارگاه آموزشی معرفی رویکردها، روش‌های مشارکتی، تقویت انگیزه و... می‌باشد. باتوجه به اینکه 16 صندوق به تازگی تشکیل شده در نتیجه نیاز به آموزش تسهیلگران در راستای نحوه‌ی مدیریت و برنامه‌ریزی، اجرا، بازاریابی، تکنیک‌های ارتباطی، تشکیل تیم، ثبت مستندات و گزارش و ....وجود داشت.

کد خبر 93181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد