پیام مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی،

متن پیام محمدپوری بدین شرح است

 پدافند غیرعامل به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملّی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن شود.

از طرفی ارتقاء آستانه پایداری مردم و تداوم خدمات رسانی ضروری و تامین نیازمندی‌های آنان در شرایط بحرانی ناشی از تهدیدات دشمن و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر از جمله اهداف و سیاست‌های موثر پدافند غیرعامل به شمار می‌رود و برای این منظور فرهنگ‌سازی و آگاه نمودن جامعه و آشنایی آنان از برنامه‌های پدافند غیرعامل از وظایف بسیار مهم صاحب‌نظران و مدیران و همه دست‌اندرکاران اجرایی سطح استان به شمار می‌رود.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در این خصوص فرمودند: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند.

نظر به جایگاه و اهمیت بسیار مهم پدافند غیرعامل و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد ویژه ریاست محترم جمهوری به این امر حیاتی ضروریست همه آحاد جامعه و مسئولان و کارشناسان مرتبط این امر مهم را در تمامی برنامه‌ریزی‌های اساسی مدنظر قرار دهند و در اجرایی نمودن آن تلاش و کوشش لازم را معمول نمایند.

فرهنگ سازی و باور عمومی در مورد ضرورت به کارگیری اصول پدافند غیر عامل حائز اهمیت است و آمادگی دفاعی مردم در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی و فرهنگ نحوه کار و اهداف پدافند غیر عامل برای شهروندان امری ضروری بوده که لازم است مدنظر مسئولان قرار گیرد.

۵ تا ۱۲ آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده که لازم می‌دانیم این مناسبت را به تمامی تلاش‌گران این عرصه تبریک عرض نموده و دوام توفیقات آنان را از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماییم.

کد خبر 93047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد