در رسانه | ️حضور مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته

شرفی مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با حضور در صدا و سیمای استان، مهمان برنامه گفتمان هفته بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، فرزند خواندگی و نهضت تامین اقلام کمک توانبخشی برای معلولان، دو موضوعی بود که شرفی در برنامه گفتمان هفته به بحث در مورد آن پرداخت.
️شرفی در ابتدای صحبت های خود، خانواده را مهم ترین نهاد اجتماعی در هر جامعه ای معرفی کرد و گفت: برخی فرزندان در جامعه بنا به دلایلی از این نعمت بزرگ محروم هستند. وی افزود فرزندانی که در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می شوند، یا فاقد سرپرست یا بد سرپرست هستند.
️مدیر کل بهزیستی در ادامه ضمن ارائه آمار خانه های نگهداری فرزندان در سطح استان، اشاره ای به هزینه های خانه های نگهداری فرزندان داشت و گفت: با توجه به اینکه یارانه اندک بهزیستی به این مراکز، تکافوی هزینه های آنان را نمی نماید، لذا از حسن توجه و مساعدت های خیرین و نیک اندیشان جهت حمایت از مراکز بهزیستی، که کمک شایانی به این مراکز می نمایند، تشکر می کنم.
️مدیر کل بهزیستی استان، در پایان بخش صحبت های مربوط به فرزند خواندگی، فرآیند فرزند خواندگی و امین موقت را تشریح کرد و بیان داشت: امیدواریم بتوانیم موضوع فرزند خواندگی را به سمت و سویی هدایت نماییم تا خانواده ها صرفاً متقاضی دریافت فرزند زیر ۲ سال نباشند و فرزندان با شرایط خاص یا فرزندان مقیم خانه ها در سنین بالای ۲ سال هم بتوانند از نعمت خانواده برخوردار شودند.
️بخش دوم صحبت های مدیر کل بهزیستی استان موضوع نهضت تامین اقلام توانبخشی برای جامعه هدف بود. شرفی در این بخش گفت: پس از احصاء نیازهای معلولان، سه وسیله اولویت دار شامل سمعک، ویلچر و تشک مواج بالاترین نیاز معلولان در سطح استان بودند.
️وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی کمتر از نیاز استان برای تامین کامل اقلام فوق بود، لذا از طریق رایزنی و پیگیری های متعدد که شامل صدور احکام جایگزین از سوی دستگاه قضایی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد علوی و نیز سفر رئیس دبیرخانه شورای مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور می شود، تا ۱۲ آذر ماه، نیاز معلولان را به اقلام کمک توانبخشی مرتفع خواهیم کرد و هیچ معلول متقاضی پشت نوبتی در این زمینه در استان نخواهیم داشت.

کد خبر 93029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد