لزوم ترویج و تقویت مهارت خود مراقبتی در میان جوانان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، افتتاحیه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست" با حضور جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در دفتر معاونت امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی برگزار گردید. در این جلسه گزارش و تشریح برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در راستای طرح یاریگران زندگی و تشریح و رونمایی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع کلی " آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" انجام گرفت.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در این جلسه، گفت: خانواده و والدین، نقش مهمی در تربیت نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دارند. باید اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت در خانواده‌ها نسبت به سبک فرزندپروری ایجاد گردد و نسبت به خطراتی که فرزندان‌شان را تهدید می‌کند، آگاهی پیدا کنند تا در صورت لزوم، آن را اصلاح نموده یا بهبود ببخشند.

محمد زهدی افزود: نه تنها در این کارزار رسانه‌ای، بلکه در تمام طول سال باید با به‌کارگیری ایده‌های نو، خلاقیت، بهره‌گیری از متخصصین  در راستای ترویج و تقویت مهارت‌های خود مراقبتی در نوجوانان و جوانان اقدام کنیم تا فرزندان‌مان به این خودآگاهی برسند که در موقعیت‌های پرخطر و آسیب‌زا از خود بپرسند که " من الان کجا هستم" . قطعا در این حالت می‌توانند از خویش در مقابل آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها و مسئولین باید از پتانسیل خود به فراخور مخاطبین،‌ جامعه هدف و امکاناتی که در اختیار دارند در راستای پیشبرد اهداف این کارزار رسانه‌ای با هدف پیشگیری از اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان اقدام کنند. در نهایت بعد از اتمام کارزار رسانه‌ای انتظار می‌رود که گزارش جامعی از اقدامات انجام گرفته دراین حوزه ارائه گردد.

کد خبر 92929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد