در رسانه| ۳۱۰ نفر در مازندران متقاضی فرزند خواندگی هستند

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه امسال ۳۱۰ نفر در این استان با نام‌نویسی و ارایه درخواست، متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت که ۵۵ درصد متقاضیان خواستار کودک دختر، ۲۷ درصد خواستار کودک پسر و ۱۸ درصد نیز انتخاب را به بهزیستی واگذار کرده اند.

فریبا بریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین سن مورد تقاضای فرزندخواندگی را با ۵۷ درصد بین صفر تا ۲ سال عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۵ درصد متقاضیان نیز خواستار فرزندخواندگی کودکان بین سه تا چهار سال هستند ضمن اینکه پنج درصد متقاضیان نیز خواستار فرزندخواندگی با نیازهای ویژه و نیازمند درمان بوده که این امر بیانگر عاطفه و نوع دوستی شهروندان مازندرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۸ کودک، سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ کودک، پارسال ۵۶ و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۳۹ فرزند توسط بهزیستی مازندران به خانواده های فرزند پذیر واگذار شد.

بریمانی گفت: امور مربوط به سرپرستی فرزندان مطابق قانون به سازمان بهزیستی کشور واگذار شده و تمام مراحل فرزند خواندگی از طریق سامانه ملی مربوط به فرزند خواندگی قابل ثبت نام و پیگیری است.

مدیر کل بهزیستی مازندران، الگو برداری فرزندان از والدین، محبت دائمی و حضور فعال والدین در زندگی فرزند، وضع قوانین و محدودیت‌های لازم، تقویت استقلال کودک و احترام به کودک را از اصول فرزند پروری موفق دانست و افزود:‌ زمانی که کودک به فرزند خواندگی واگذار می شود، والدین باید اصول رفتار صحیح را در عمل برای پرورش فرزندان بکار بگیرند.

بریمانی، نقش مشاوران معتمد سازمان بهزیستی و مشاوران کودک و نوجوان در هدایت والدین را موثر دانست و تصریح کرد: والدین فرزند پذیر می توانند برای افزایش آگاهی و غلبه بر مشکلات از خدمات و کمک‌های مشاوران بهره مند شوند.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

کد خبر 92867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد