۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
سامانه پیامکی معبر

سامانه‌ی معبر، راهی برای ارتباط مستقیم شهروندان ، بهزیستی و مسؤولان اجرایی می باشد

سامانه ی پیامکی  معبر 3000012322

سامانه‌ی معبر، راهی برای ارتباط مستقیم شهروندان ، بهزیستی و مسؤولان اجرایی  می باشد .

 شهروندان گرامی در سطح استان  مخصوصا افراد دارای معلولیت وجانبازان عزیز  می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 3000012322 مشکلات و شکایات خود را در خصوص وضعیت مناسب سازی فضاهای شهری و اداری  مطرح کنند .

 لازم به  ذکر است در پیامک‌های ارسالی می بایست  این نکات مورد نظر گرفته شود تا امکان بررسی و پیگیری آن میسر شود:
درج نام استان و نام شهرستان مربوطه همچنین  درج نام و نام خانوادگی فرد و درصورت معلولیت و یا جانبازی ذکر نوع و شدت معلولیت  و اشاره دقیق به نوع مشکل یا مورد درخواستی و ذکر آدرس مکان مورد نظر .

دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات شهروندان درخصوص مناسب سازی از طریق سامانه معبر  

الف: سامانه:

سامانه (3000012322) سامانه ای پیامکی است که به منظور دریافت و پیگیری مشکلات هم میهنان در زمینه مناسب سازی ایجادشده است .

هم میهنان گرامی می توانند مراتب شکایات و مشکلات خود را صرفا در این خصوص با ارسال پیامک که شامل شرح مشکل- نام منطقه یا محله -شهرستان-استان-دستگاه اجرایی مربوطه است به دبیرخانه اعلام نمایند.

ب: دبیرخانه مرکزی:

دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور محل دریافت و ارجاع پیامهای واصله می باشد.

پیامهای واصله حداکثر 72 ساعت پس از دریافت و بازبینی مورد بررسی قرار خواهند گرفت .(*پیامک دریافت و پیگیری موضوع ، به فرد ارجاع دهنده ارسال خواهد شد.)

پس از بررسی و تشخیص ارتباط موضوع -مراتب به دبیرخانه های استانی یا دستگاههای اجرایی مربوطه در سطح ملی ارجاع می گردد.

دبیرخانه ستاد همچنین موظف به جمع آوری آمار و عملکرد استانها در خصوص پیامهای ارجاعی،پیگیری در سطح ملی و تهیه آمار نهایی عملکرد جهت ارجاع به مسئولین ارشد کشوری می باشد .

ج: دبیرخانه های استانی:

کارشناسان دبیرخانه های استانی موظفند پیامهای واصله از دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور را حداکثر ظرف مدت 72 ساعت طی مکاتبه به دستگاههای اجرایی مربوطه ارجاع دهند  .

درصورت عدم وصول پاسخ تا20 روز پیگیری اول  بعمل می آید.

چنانچه بازهم پاسخ واصل نشد . 15 روز بعد پیگیری دوم   بعمل می آید.

نهایتا مراتب اقدامات بعمل آمده پس از مدت مذکور به دبیرخانه اعلام می گردد.

کد خبر 92847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد