خانواده های فرزندپذیر بزرگترین نماد امید هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان از ۱۹ خانواده متقاضی پشت نوبت  فرزندپذیری خبر داد وگفت : خانواده های فرزندپذیر بزرگترین نماد امید هستند و این خانواده ها هم خود امیدوار بوده و هم امید را در کودکان و در نهایت در جامعه ایجاد می کنند. خوشبختانه تا کنون سه خانواده زنجانی ۳ کودک دارای نیازدرمان را پذیرفته و در جمع خانواده خود نگهداری می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در مراسم تقدیر از خانواده های فرزندپذیر با بیان اینکه تطبیق با شرایط جدید و پذیرفتن فرزند یکی از مشکلاتی است که خانواده ها در هنگام پذیرش کودک حس می کنند، عنوان کرد: روح بزرگ خانواده هایی که توانستند کودکان نیازمند درمان را بپذیرند قابل وصف نیست و خانواده ها با پذیرفتن یک کودک بی سرپرست و بدسرپرست امید و امنیت اجتماعی را به جامعه تزریق می کنند.

وی با اشاره به اینکه خلاء عاطفی در خانواده پر می شود نه در مراکز شبه خانواده افزود: از ابتدای سال جاری ۹ کودک بعنوان فرزند خوانده به درون خانواده های متقاضی رفته اند  که بهزیستی آمادگی دارد برای خانواده های متقاضی نگهداری کودکان تسهیلاتی را برای ارتباط درمانی درنظر بگیرد تا کودک بتواند در خانواده مراقبت درمانی خود را سپری کند.

خدابنده لو یکی از اصلی‌ترین رویکردهای سازمان بهزیستی را توجه بیشتر به خانواده‌های فرزند پذیر خصوصاً فرزندان بالای پنج سال و کودکان نیازمند درمان عنوان کرد و گفت: تعدادی از بچه هایی که به مراکز بهزیستی ورود می کنند بیماری هایی دارند که  در طولانی مدت درمان می شود یا حتی معلولیت دارند وخانواده هایی که متقاضی پذیرش کودکان دارای معلولیت یا نیازمند درمان هستند، دارای ظرف وجودی و روح بسیار بزرگی هستند.

وی تصریح کرد : به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فرد، بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی  و سهل انگاری نسبت به کودک  به منظور پیشگیری از  آسیب روانی، جسمی و ...  کودک  مداخله نموده و حمایت لازم را  از کودک انجام دهد.

سرپرست بهزیستی خاطرنشان ساخت: متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می توانند به سامانه   http://adoption.behzisti.net  مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

شایان ذکر است در پایان از خانواده های فرزند پذیر با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 92785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد