ارسنجان| جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی

همه مردم جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان های آموزشی ، اداری ، تفریحی و تجاری در دسترس همه شهروندان بخصوص معلولین،سالمندان و جانبازان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان،جلسه ستاد هماهنگی وپیگیری مناسب سازی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان و با حضور فرماندار،(رئیس جلسه )، رئیس بهزیستی (دبیر جلسه )، کارشناس مناسب سازی بهزیستی، روسای ادارات شهرستان ونماینده شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، هادی خدارحیمی رئیس اداره بهزیستی و دبیر کارگروه مناسب سازی شهرستان گزارشی از عملکرد و بازدید کارشناس مناسب سازی بهزیستی جهت اقدامات انجام شده ادارات و نهادها در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و مصوبات جلسات قبل  ارائه داد.

خدارحیمی با تاکید براینکه هدف از برگزاری جلسات مناسب سازی ارتقاء آگاهی عموم درباره مسائل مربوط بـه معلولیت های مختلف اسـت،افزود؛ شهرداری ها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند خودداری نمایند.

دکتر رضایی فرماندار شهرستان ارسنجان در این جلسه با تبریک فرا رسیدن ۲۳مهرماه روز جهانی عصای سفید افزود: هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط بـه روشندلان؛ و افزایش آگاهیهایی بوده اسـت کـه می ‌بایست از مساله پیوستن افراد روشندل در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود

رضایی افزود: باید همت کنیم که مناسب سازی به نحو احسن انجام گردد تا زمینه را برای حضور افراد دارای معلولیت ، سالمندان وجانبازان  در جامعه فراهم نماییم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.
وی اظهار کرد: وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین از تمام ظرفیت های خود کمک بگیرند و آنرا تنها وظیفه اداره بهزیستی ندانند.

در ادامه جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نموده و تعدادی از معلولین حاضر در جلسه مسایل و مشکلات خود در زمینه های مختلف ارائه کردند.
 

کد خبر 92567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد