برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید

مدیر کل بهزیستی استان گفت : نابینایان و کم نابینایان ۱۶.۵ درصد از جمعیت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هرمزگان را تشکیل می دهند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با حضور حمیدرضا زارعی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان ،مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان ،صفورا دریاپیما رییس بهزیستی بندرعباس ، جمعی از مدیران استان و تعداد کثیری از روشندلان در سالن آمفی تئاتر جهاد کشاورزی هرمزگان برگزار شد.

در این مراسم سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار داشت : در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار و ۳۰۰ نابینا و کم بینا تحت پوشش سازمان بهزیستی می‌باشند که این تعداد ۱۶.۵ درصد از جمعیت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هرمزگان را تشکیل می دهند .

جهانشاهی اضافه کرد : با مساعدت استاندار محترم و در دور اول سفر ریاست محترم جمهور اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان جهت تجهیز مرکز روزانه آموزشی کودک نابینا و کم بینا و خانواده تخصیص داده شده که این مرکز با همت انجمن نابینایان استان در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد .
مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره به حقوق توانخواهان روشندل ، حق برخورداری از اشتغال پایدار ، مسکن مناسب و آموزش متناسب با توانایی های آنان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد : با تمام توان و ظرفیت در راستای احقاق حقوق این عزیزان می کوشیم و سعی داریم با همکاری دستگاههای مربوطه در راستای مناسب سازی و دسترس پذیری  امکانات و خدمات شهری برای افراد دارای معلولیت خدماتی شایسته ارائه نموده و محیطی ایمن برای تردد و حضور فعال و موثر آنان در جامعه فراهم سازیم .
محمد جاودان رئیس انجمن نابینایان استان نیز ضمن تشکر از حمایت و همراهی استاندار محترم اضافه کرد قول‌هایی که استاندار در سال گذشته به این انجمن داده بودند یکی پس از دیگری در حال عملی شدن است.
جاودان همچنین از خانواده‌هایی که در جهت پیشرفت فرزندان دارای معلولیت خود تلاش و از آنها حمایت می‌کنند قدردانی نمود.
رئیس انجمن نابینایان استان در ادامه مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن و خدمات شهری را امری بسیار مهم و ضروری برای نابینایان و دیگر افراد دارای معلولیت برشمرد.
حمید پور حسن یکی دیگر از نمایندگان روشندلان و رئیس هیئت مدیره موسسه ستاره توانبخش هرمزگان نیز با اشاره به ضرورت حضور نابینایان در اجتماع خواستار همکاری و هم افزایی مسئولین و نهادها در ایجاد زمینه حضور نابینایان و کم نابینایان در اجتماع و برگزاری کلاس های آموزشی ، فرهنگی و ورزشی برای ایجاد انگیزه ، استقلال و افزایش اعتماد به نفس آنان شد.
وی در ادامه از همت استاندار محترم ، فرماندار بندرعباس و مدیر کل بهزیستی استان در خصوص فعالیت های صورت گرفته در بحث مناسب سازی قدردانی کرد .
گفتنی است در طول هفته نابینایان مسابقاتی شما شطرنج ، گلبال، دوومیدانی و دل نوشته برگزار و از برگزیدگان مسابقات در پایان این مراسم تقدیر شد .
کد خبر 92498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد