برگزاری طرح نشست صمیمی در ۹ محله کم برخوردار سیستان و بلوچستان

طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور با حضور محسن صیاد رئیس دبیرخانه شورای مشارکتهای مردمی، ابراهیم محمدلو معاون آموزشی، پژوهشی و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور، مسئولان استانی، شهرستانی و محلی در شهرستان زاهدان محلات مرادقلی و هیرمند ، شهرستان زهک محله گرگیچ ، شهرستان زابل محله امام خمینی (ره) ، شهرستان سراوان محله حمزه جنوبی ، شهرستان سیب و سوران محله آزادی ، شهرستان خاش محله ولی آباد ، شهرستان نیکشهر محله معلم ، شهرستان سرباز محله گل کن طی سه روز انجام پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور با حضور محسن صیاد رئیس دبیرخانه شورای مشارکتهای مردمی، ابراهیم محمدلو معاون آموزشی، پژوهشی و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور ، مسئولان استانی، شهرستانی و محلی در ۹ محله کم برخوردار استان طی سه روز انجام پذیرفت.

سیستان وبلوچستان بصورت منظم، دقیق و علمی ۱۰ درصد طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله را اجرا کرد.

 ابراهیم محمد لو معاون آموزشی، پژوهشی و ساختارهای سازمان بهزیستی کشوردر پایان طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله کم برخوردار دراستان سیستان و بلوچستان اظهار داشت  : طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله کم برخوردار در قالب یکی از برنامه های هفته بهزیستی برنامه ریزی شد که از این تعداد ۱۰ درصد محلات در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

 محمد لو بیان کرد : این نشست در سیستان و بلوچستان بصورت بسیار منظم، دقیق، علمی و با حفظ کرامت انسانی جامعه هدف بهزیستی انجام پذیرفت، همراهی معاونین استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانداران شهرهای استان در این طرح، نشان از همبستگی و انسجامی است که میان بهزیستی استان و سایر دستگاه های دولتی در استان شکل گرفته است.

معاون آموزشی، پژوهشی و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور افزود : استمرار برنامه های هفته بهزیستی در طول سال یکی از اهداف ستاد بهزیستی کشور بود تا از طریق بازخوردهایی که از استانها در این برنامه ها دریافت می شود سیاست گذاری های کلان بهزیستی کشور نزدیک به میدان و واقعیات استان ها باشد.

وی ادامه داد : بازخوردی که ستاد سازمان بهزیستی کشور از طرح نشست صمیمی صد محله که در تاریخ ۲۴، ۲۵، ۲۶ مهرماه، در استان سیستان و بلوچستان گرفت، نظم، هماهنگی و برنامه ریزی خوب همکاران بهزیستی در استان و تنوع و تفاوت نیازهای مددجویان حتی از یک محله به محله دیگر بود.

این مقام مسئول گفت : تاکید سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی بر اساس مولفه های جمعیت شناختی و آمایش سرزمینی داده های نوینی را در اختیار قرار داد تا این مساله را با شدت و تاکید بیشتر پیگیری کنیم، وسعت استان سیستان و بلوچستان و فرهنگ حاکم بر آن و تنوع فرهنگی باعث شد که ما مولفه ها و داده های متنوعی را دریافت کنیم و قطعا  این اطلاعات در برنامه ریزی های کلان بهزیستی لحاظ خواهد شد.

به مشکلات ۳۵۲۱ مددجوی بهزیستی در نشست صمیمی صد محله سیستان و بلوچستان رسیدگی شد.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : تلاش بهزیستی استان مرتفع کردن نیازمندی های مددجویان خود است که غالبا در محلات کم برخوردار ساکن هستند، اما رسیدن به استاندارهای رفاه اجتماعی برای مددجویان همگرایی جدی سایر نهاد های دولتی و به ویژه همراهی گروه های جهادی و خیرین را می طلبد که در این طرح تلاش شد سایر ارگان های دولتی نیز با عمده مشکلات پیش روی مددجویان بهزیستی بصورت میدانی آشنا شوند.

اویسی بیان کرد : در این طرح که با هدف ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی اجرا شد ضمن حضور ریاست دبیرخانه شورای مشارکتهای مردمی و همچنین معاون آموزشی، پژوهشی و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور از سایر ارگانهای دولتی و گروه های جهادی، نیز دعوت به عمل آمد تا با نشستی صمیمی، مسائل و مشکلات مددجویان تحت پوشش بهزیستی را با همتی جمعی مرتفع کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان ضمن تقدیر از مجموعه پرسنل بهزیستی استان که در اجرای این طرح دخیل بودند تصریح کرد : طرح نشست صمیمی ۱۰۰ محله در سیستان و بلوچستان، طی سه روز و در ۸ شهرستان و ۹ محله کم برخوردار با حضور و همراهی چشم گیر مسئولان شهرستانی برگزار شد که به درخواست ۳۵۲۱ مددجوی ساکن در این محلات رسیدگی گردید.

لازم به ذکر است در حاشیه این طرح نشست هایی با مسئولان استان، گروه های جهادی و شورای معاونین بهزیستی استان برگزار شد که در این جلسات موضوعات مربوط به استان بصورت مبسوط بررسی شد.

کد خبر 92478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد