نوتوانی (توانبخشی) گروه‌های خاص با تأکید بر خدمات مددکاری اجتماعی

به بهانه ۱۵ اکتبر ؛۲۳ مهرماه ،روز جهانی عصای سفید گردآورنده: شایسته کرمخانی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛ کارشناسان بخش های تخصصی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با انتشار مطالب علمی و تخصصی، در جهت آگاه سازی مخاطبین گام برمی دارند که مطلب ذیل از نمونه های آن است:

هلن کلر( Helen Keller)  بر این باور بود که: تواناست اگر اراده کند و پیگیر باشد، پس به آن می‌رسد. زندگی روزهای مهمی دارد. شعرهای زیبا ما را از هیجان به ارتعاش در می‌آورد. مثل خوابی ناخوشآیند می‌گذرد و ما بیدار می‌شویم تا زیبایی واقعی خداوند را با چشم‌های دیگر ببینیم و با گوش‌های تازه بشنویم.
هلن اگر قبول نمی‌کرد که تغییر کند همان دختر کر و کوری بود که باید تا آخر عمر به زندگی انگلوار خود ادامه دهد و وابسته به دیگران باشد. اما سرانجام باحمایت و پشتکار پرستارش با خود کنار آمد، با دیگران کنار آمد. با خانواده و جامعه کنار آمد و پذیرفت که او باید تغییر کند، نه جامعه به خاطر او. جامعه راه خود را طی می‌کند و اگر نتوانی خود را با او وفق دهی. ناهنجار شناخته خواهی شد. هلن با خود کنار آمد و علی‌رغم همه معلولیت‌هایی که داشت، توانست دشوارترین راه را انتخاب کند. مقاومت‌هایش شکسته شد، جرقه‌ امیدی در نظرش زده شد. هلن قبول کرد که معلول است و باید آن را بپذیرد. سرانجام به جایی رسید که در بیش از هفتاد سمینار علمی بین‌المللی و در حضور هزاران بیننده و شنونده مشتاق، افکارش را به جهانیان عرضه کرد و امروز همه جهان او را می‌شناسند و می‌ستایند. او نشان داد که انسان با هر نوع معلولیتی که دارد می‌تواند از قدرت های دیگری که خداوند به او داده است استفاده کند.

مشاهده ادامه مطلب و دریافت فایل


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 92425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد