نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

همزمان با گرامیداشت ۲۳مهرماه، روزجهانی عصای سفید،  نابینایان شاغل با فرماندار  و مسئولین شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد، نشست صمیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف‌آباد،  رئیس بهزیستی شهرستان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان، معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نجف‌آباد و کارشناسان این ادارات با جمعی از نابینایان شاغل در دستگاه‌های عمومی و دولتی به مناسبت روز جهانی عصای سفید در محل کتابخانه نابینایان شهرستان نجف‌آباد برگزار شد.

 موسی مباشری ضمن گرامیداشت این روز به جامعه نابینایان و تقدیر از حضور ارزشمند ایشان، اظهار داشت: در مجموعه دولت بر این باور هستیم که نابینایان از ظرفیت‌ها و فرصت های بسیار بالایی برخوردارند و می توان گفت که آنها در هر موقعیتی که ایفای نقش کرده اند، به بهترین شکل وظیفه خود را انجام داده اند.

وی خطاب افزود: اراده راسخ و توانمندی‌های‌ نابینایان، قابل تقدیر است و این قشر می‌توانند الگوی بسیار ارزشمندی برای جامعه  باشند چرا که محدودیت‌های جسمی نتوانسته است مانعی بر سر راه دستیابی به قله‌های افتخار باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان نجف‌آباد گفت:  فرهنگ سازی در جامعه و آشنایی هر چه بیشتر مردم با  نابینایان و مسائل آنان، می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

علیرضا قناعت‌کار از طرح های متعدد بهزیستی با هدف افزایش سطح استقلال و کیفیت زندگی افراد دارای آسیب بینایی سخن گفت و ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراکز تخصصی و توانبخشی مبتنی بر جامعه، پرداخت کمک هزینه معیشتی و تحصیلی، مناسب سازی فضاهای شهری، اجرای برنامه های توانمندسازی به صورت آموزشی، هنری و ورزشی، آموزش مهارت های شغلی و رایزنی با دستگاه های اجرایی در راستای تسهیل اشتغال افراد نابینا و کم بینا، بخشی از تلاش هایی است که در مسیر تبلور استعدادهای این افراد و بهره گیری از ظرفیت های ارزنده آنان در جامعه انجام می شود و بهزیستی متولی این امور است.

در حاشیه این جلسه، فرماندار و سایر حضار از بخش‌های مختلف کتابخانه نابینایان(شهیدان فتاح الجنان) بازدید و با امکانات این کتابخانه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی، فرماندار شهرستان با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های هر یک از نابینایان قدردانی کرد.

نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

نجف آباد|  نابینایان؛ الگوی ارزشمند جامعه

کد خبر 92379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد