بیانیه  اداره کل بهزیستی استان در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل

اداره کل بهزیستی استان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه این اقدام صهیونستی را نسل کشی و جنایت جنگی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان متن بیانیه بدین شرح است

روز شنبه گذشته ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ گروه‌های فلسطینی حملات گسترده‌ای  را علیه مواضع رژیم ا شغالگر اسرائیل در خاک فلسطین اشغالی انجام دادند. ردیابی منصفانه ریشه‌های بزرگترین بحران خاورمیانه و جهان که طولانی‌ترین اشغال تاریخ را رقم زده است و تحلیل عادلانه این وضعیت، وظیفه تمامی دولت‌ها و گروه‌های آزادی خواه است.

مخاصمه بین رژیم اسرائیل و فلسطینیان ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نیست، بلکه اولین حمله اشغالگرانه از سوی دسته‌ای از صهیونیست‌ها به سرزمین‌های فلسطینی ۷۵ سال قبل انجام شد و ادامه آن غصب ظالمانه، سرچشمه چرخه جنگ و تمام تجاوزات بعدی و کشتار غیر نظامیان و ریشه بسیاری از بحران‌های منطقه و منازعات جهانی شد.

بر همین مبنا راه حل عادلانه مسأله فلسطین مقدمه‌ای بر ایجاد امنیت، ثبات و توسعه در منطقه و پیش درآمدی بر همگرایی و صلح در جهان خواهد بود. بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل و حقوق انسانی، رژیم‌های اشغالگر دارای هیچ حقی نیستند و برعکس، دارنده تکلیف و تعهد برای حفظ حقوق مسلم مردم تحت اشغال هستند. باید دانست که ایجاد حق برای رژیم اشغالگر یکی از خدعه‌های دولت‌های حامی غصب در جهت حفظ منافع ژئوپلیتیکی آنان است.

مقاومت مردم فلسطین علیه اشغال و تجاوزات رژیم اسرائیل، مظهر کامل «حق ذاتی بر دفاع مشروع» است که جزئی از موازین حقوقی بین‌المللی و انسانی بویژه ماده ۵۱ منشور است. دفاع قانونی و مشروع فلسطینیان، مستقل و شجاعانه بوده و ارتباط دادن آن به کشورهای دیگر اشتباه بزرگی است. رفتار رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله در منازعه اخیر مُبَیِّن نقض آشکار تمامی اصول حقوق بین‌الملل از جمله نقض ممنوعیت استفاده از زور مندرج در بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد، «تعهدات عام الشمول» و «حقوق بشر» و «حقوق بشردوستانه» است.

این رژیم آشکارا «حق تعیین سرنوشت» و «حق  حیات» مردم فلسطین را در همه ادوار اشغال نقض نموده و موجبات از بین رفتن سایر حقوق مسلم ملت از جمله «حق توسعه» و «حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» مردم تحت اشغال را فراهم کرده است.

رژیم اسرائیل در مدت غصب سرزمین‌های فلسطینی بسیاری از زیر ساخت‌های حیاتی مردم فلسطین را نابود کرده و در دوران‌های مختلف مرتکب «جنایات جنگی» و «جنایت علیه بشریت» شده است. حمله به غیر نظامیان و ساختمان‌های مسکونی و قطع آب و برق و سوخت غزه در مخاصمه جاری از مظاهر بارز این جنایات است.

پایان بخشیدن به چرخه خشونت، کاهش آلام مردم بی گناه و بی دفاع بویژه کودکان و سالخوردگان از هر گروه و مذهب در درجه اول و تلاش جهت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه و همچنین همکاری در اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه در باب رعایت اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه توسط رژیم اسرائیل، وظیفه همگان در شرایط سخت جاری است.

 ما کارکنان اداره کل بهزیستی استان همدان ضمن محکوم کردن جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه این اقدام صهیونستی را نسل کشی و جنایت جنگی اعلام مینمائیم.

کد خبر 92368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد