برگزاری جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات حوزه مدیریت بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و با حضور مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و جمعی از نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو  در سالن جلسات حوزه مدیریت بهزیستی هرمزگان برگزار شد.  

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن تبریک گرامیداشت هفته سلامت روان اظهار داشت : باید در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از تبعات و سوء مصرف مواد مخدر اقدامات شایسته و اثر بخشی صورت پذیرد و برگزاری جلسات منجر به انجام یک کار علمی و ماندگار و کمک کننده باشد .
رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اذعان داشت : باید سرمایه ها را به سمت برنامه های آگاهسازی و اطلاع رسانی سوق دهیم .
جهانشاهی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی همچون سازمان صداو سیما، تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی شهرداری باید در بحث اطلاع رسانی و آگاهسازی حضوری فعال و چشمگیر داشته باشند .

جهانشاهی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: باید در حوزه کاهش آسیبها ی اجتماعی از ظرفیت مراکز آموزش عالی استفاده نماییم.

وی تصریح کرد : شیوه های قدیمی در حوزه کاهش آسیب اعتیاد دیگر پاسخگو نیست و باید از ظرفیت و بستر فضای مجازی برای اطلاع رسانی  بهره بگیریم. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات موثر دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: باید کانون یاریگران زندگی را به لحاظ کمی و کیفی بسط و توسعه دهیم و از رویکردهای نوین در امر آموزش و پرورش استفاده نماییم .
مصطفی برزگر با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای شهری برای انجام تبلیغات برنامه های پیشگیری از مواد مخدر اذعان کرد : باید طرح های  پژوهشی و علمی کاربردی و قابل دفاعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم
در ادامه هریک از اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون دستور کار جلسه پرداختند و نقطه نظرات و دیدگاههای کارشناسی خود را بیان نمودند .

کد خبر 92303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد