گرامیداشت هفته سلامت روان در بهزیستی اردبیل

به گزارش روابط عمومی، همایشی به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت روان با شعار «سلامت روان، حق همه افراد است»، ویژه روانشناسان و فعالین حوزه سلامت روان با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل و معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی در سالن همایش اداره کل بهزیستی، برگزار گردید.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این مراسم ضمن تشکر از فعالین حوزه سلامت روان در بهزیستی و مراکز مربوطه اظهار داشت: تلاش برای به زیستن در جامعه یک حرکت جهادی می باشد که از همین رو تلاشگران و زحمت کشان در این عرصه، همچون مجاهدان خط مقدم این جریانات هستند و همواره در مسیر کاهش آمال و درد های جامعه، خدمت می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: طبق فرمایشات نبی گرامی اسلام (ص)، امنیت و سلامت دو اصل مهم و حیاتی یک جامعه است که در صورت فقدان هر یک از این موارد، بخش عمده جامعه دچار دلهره، نگرانی و آسیب می شوند. از این رو سلامت روان جایگاه ویژه ای در زندگی دارد که در راستای ارتقاء این مورد، نیازمند همکاری آحاد مردم جامعه هستیم.

باقلاچی افزود: در خصوص ارتقاء سلامت روان، مسئولیت هایی به عهده دستگاه های اجرایی استان است که برای اجرای این فعالیت ها، باید برنامه هایی که در سطح کشور اجرا می شود را شناسایی کرده و بومی سازی کنیم. همانطور که در حوزه نشاط اجتماعی برنامه هایی را تدارک دیده ایم و در سطح استان با توجه به مناسبت ها، در حال اجرا می باشند.

وی به ضرورت تشکیل اتاق فکر اشاره کرده و گفت: برای بهبود در روند پیشرفت فعالیت های ارتقاء سلامت روان، به همکاری و همفکری نخبگان و صاحب نظران نیاز داریم که با تشکیل اتاق های فکر، با هدایت مجموعه های علمی و دانشگاهی، در کنار دست آورد های تجربی، با روش های علمی نیز پیش برویم تا شاهد فعالیت هایی با بازدهی و کیفیت بیشتر باشیم.

در ادامه، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مراسم ضمن تبریک هفته سلامت روان، از همکاری و مساعدت های همکاران و انجمن های مشاوره تشکر کرده و گفت: در سال های گذشته فعالیت های هفته سلامت روان بیشتر در قالب همایش ها و جشن برگزار میشد اما امسال سعی داشتیم در کنار این مراسمات، کارگاه های تخصصی نیز برای روانشناسان و فعالین این حوزه، برگزار کنیم تا با فعالیت های ویژه علمی، در راستای ارتقاء سواد جمعی نیز گامی مؤثر برداریم.

در ادامه مراسم، آیین یادبود و تجلیل از خانواده همکار حوزه پیشگیری تازه درگذشته، ارائه مطالب علمی در خصوص اهمیت سلامت روان، اجرای نمایش و تجلیل از فعالین منتخب حوزه سلامت روان از دیگر بخش های این برنامه بود.

کد خبر 92203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد