تردد ایمن و دسترس پذیری آسان به امکانات و خدمات، مطالبه به حق افراد دارای معلولیت بینایی است

همزمان با روز جهانی عصای سفید، مدیرکل بهزیستی هرمزگان از بخش های مختلف موسسه ستاره توانبخش هرمزگان و انجمن روشندلان خلیج فارس بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ همزمان با روز جهانی عصای سفید مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی مهدی محمدی معاون توانبخشی بهزیستی استان ، ضمن نشستی صمیمی با حمید پورحسن و محمد جاودان مسئولین موسسه ستاره توانبخش هرمزگان و انجمن روشندلان خلیج فارس از بخش های مختلف مراکز و وسایل و ابزار مورد استفاده جامعه هدف روشندل بازدید به عمل آورد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این بازدید و نشست صمیمی ، ضمن استماع گزارش عملکرد 6 ماهه این مراکز و نحوه و فرآیند خدمت رسانی به جامعه هدف دارای معلولیت بینایی ، دغدغه ها و مسائل و مشکلات پیش رو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

سامیه جهانشاهی سازمان بهزیستی را به عنوان متولی پیگیری حقوق به حق افراد دارای معلولیت معرفی کرد و اظهار داشت: سازمان همه توان خود را برای دستیابی افراد دارای معلولیت به حقوق قانونی خود به کار خواهد بست .

جهانشاهی در ادامه  با اشاره به حقوق توانخواهان روشندل ، حق برخورداری از اشتغال پایدار و متناسب با توانایی آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تردد ایمن و دسترس پذیری آسان به امکانات و خدمات در زمینه های مختلف نیز از دیگر مطالبات به حق افراد دارای معلولیت بینایی است .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان شعار امسال روز جهانی عصای سفید را " تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر" عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بهزیستی در سراسر کشور و از جمله در استان هرمزگان در تلاش است تا با سنجش دقیق سطح نیازهای واقعی افراد دارای معلولیت بینایی ، فرایند خدمت رسانی به افراد نابینا و کم بینا را براساس نیازهای روز آنان گسترش داده و به سهم خود، زمینه توانمندسازی و تلفیق اجتماعی این افراد را در عرصه های مختلف اجتماع فراهم سازد.

کد خبر 91993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد