مصاحبه رادیویی مدیرکل بهزیستی استان با برنامه رادیویی" سلام ساوالان "

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همزمان با روز جهانی ایمنی عصای سفید با شعار" تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر"، در مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی سلام ساوالان به گزارشی از خدمات ارائه شده به روشندلان تحت حمایت توسط بهزیستی پرداخت.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید و تبریک این ایام به تمامی روشندلان تحت پوشش گفت: امسال روز جهانی ایمنی عصای سفید با شعار" تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر"تعیین و نامگذاری شده است تا بر تکیه بر این پیام ها، توجه بیشتری به جامعه معنوی نابینایان توسط تمامی آحاد جامعه انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: در سایه توجهات الهی بتوانیم حق دسترسی کامل به انواع امکانات بهداشتی و سلامت، تردد ایمن در فضاهای شهری و روستایی و مشارکت های فعالانه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، علمی ورزشی و...را برای این ولی نعمتان فراهم نمائیم.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود در ارتباط با خدمات پیشگرانه بهزیستی استان در قبال افراد جامعه هدف گفت: همه ساله غربالگری های بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال توسط متخصیص و اپتومتریست ها از طریق پایگاههای ثابت وسیار، مراکز بهداشت، مراکز مثبت زندگی و آموزش و پروش به کودکان ارائه می گردد بطوریکه با انجام این اقدامات، شناسایی و ارجاع به موقع تنبلی چشم کودکان به مراجع درمانی بتوانیم معلولیت های ناشی از بینایی را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده به جامعه روشندلان تحت پوشش اشاره کرد وگفت: خدمات متعدد متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، تئاتر، ورزشی و غیره در حمایت از این عزیزان توسط بهزیستی استان ارائه می شود بطوریکه استان اردبیل جزو استانهای مطرح در زمینه تربیت، پرورش و اعزام ورزشکاران کشوری و جهانی از جامعه روشندلان می باشد.

رضایی با ارج نهادن به تلاشهای قابل توجه نهاد کتابخانه های عمومی استان در تهیه و نشر امورات چاپی روشندلان در سطح استان خاطر نشان کرد: در کنار این اقدامات، وسایل کمک توانبخشی، از قبیل؛ عصای سفید، ساعت های گویا و لمسی، قلم های هوشمند قرآنی، کاغذ بریل، رکوردر صدا، لوح و قلم تهیه و در اختیار روشندلان عزیز قرار می گیرد.

وی افزود: در مجموع در سطح استان  ۲۸۰ مورد خدمات خاص درحوزه وسایل کمک توانبخشی به جامعه نابینایان ارائه شده است که در سایه این حمایت ها، انجمن نابینایان استان ۴۷۰ پرونده مددکاری را عهده دار شده و امورات مددجویان تحت حمایت را رسیدگی و پیگیری می نماید.

این مسئول تصریح کرد: تعداد ۳ هزار و ۴۳۵ پرونده  در بهزیستی استان برای جامعه نابینایان تشکیل یافته است که تعداد ۲ هزار و ۵۹۸ نفر مشمول دریافت مستمری بوده و مابقی هم از خدمات غیر مستمر سازمان از قبیل؛ ساخت مسکن، پرداخت اجاره بها، ودیعه مسکن، هزینه های درمان، موردی، هزینه های ایاب و ذهاب، ورزش، شهریه های دانشجویی  و کمک هزینه های مختلف دیگر برخوردار هستند.

کد خبر 91938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد