پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی عصای سفید

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت: پیشگیری از معلولیت بینایی نخستین گامی است که در این مسیر دنبال می ‏شود و بخش مهمی از ظرفیت های تخصصی سازمان بهزیستی به آن اختصاص یافته است. با اجرای طرح غربالگری بینایی، امکان تفکیک کودکان در معرض بروز آسیب بینایی در دامنه سنی سه تا شش سال در سراسر کشور فراهم شده تا در کنار آگاه سازی جامعه ، از معلولیت های قابل تشخیص بینایی، پیشگیری و مداخلات دسترس پذیر، به هنگام و علمی اعمال شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن این پیام به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی

بیست و سوم مهرماه (پانزدهم اکتبر) روز جهانی عصای سفید فرصت مغتنمی ست برای شناخت ظرفیت های جامعه فرهیخته نابینان و کم بینایان و نیز پرداختن به مسائل و موضوعات مربوط به این قشر و تلاش جهت احیاء حقوق و بکارگیری ظرفیت‏های ارزنده آنان از که می‏بایست  در جامعه اسلامی ما دنبال شود.

درحال حاضر افراد دارای معلولیت بینایی، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، از خدمات این سازمان در مناطق مختلف کشور بهره می ‏گیرند. پیشگیری از معلولیت بینایی نخستین گامی است که در این مسیر دنبال می‏شود و بخش مهمی از ظرفیت های تخصصی سازمان بهزیستی به آن اختصاص یافته است. با اجرای طرح غربالگری بینایی، امکان تفکیک کودکان در معرض بروز آسیب بینایی در دامنه سنی سه تا شش سال در سراسر کشور فراهم گردیده تا در کنار آگاه سازی جامعه، از معلولیت های قابل تشخیص بینایی، پیشگیری و مداخلات دسترس پذیر، به هنگام و علمی اعمال گردد .

گرچه سازمان بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت ، وظیفه خدمت رسانی، مطالبه گری و تسهیل گری در امور افراد دارای معلولیت بینایی را به عهده دارد، اما لازم است در این روز هم آوایی همه دستگاه ها و نیز مشارکت طلبی آحاد جامعه را یادآوری کنیم .

بی تردید وجود نخبگان و چهره های فرهیخته بی شمار در حوزه مختلف علمی، هنری، ورزشی و فرهنگی و تاثیرگذاری این قشر در تدوین و بازنگری های قوانین و ضوابط و نیز حضور و مشارکت های یکپارچه و منسجم و مدون ایشان در برنامه های اجتماعی نشان از توانمندی این قشر دارد .

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و با یادآوری شعار این روز با عنوان " تلفیق اجتماعی نابینایان، ترسیم فردایی بهتر " اعلام می دارم که سازمان بهزیستی از تمامی امکانات تخصصی خویش جهت استفاده از ظرفیت‏های رسانه ‏ای، رایزنی با دستگاه‏های اجرایی، ارائه طرح‏‏ها و برنامه ها و مشارکت در فرایندهای تصمیم گیری بهره می‏ گیرد تا نگاه ‏های حقیقت‏ نگر و اندیشه ‏های روشن ‏بین با توانایی‏های افراد نابینا و کم بینا آشنا شوند و با عمل به مسوولیت قانونی و اجتماعی خویش، امکان بهره ‏گیری از قابلیت‏های این افراد را در بخش‏های مختلف جامعه فراهم نمایند.

علی محمد قادری

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 91905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =