بیش از ۷۴ هزار تماس موفق با مرکز مشاوره تلفنی  رایگان۱۴۸۰ بهزیستی فارس در ۶ ماهه اول سال جاری

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان با شعار" سلامت روان، حق همه افراد است" گفت:در ۶ ماهه اول سال جاری۷۴هزار و ۵۸۰ تماس موفق توسط هم استانی ها با خط۱۴۸۰ بهزیستی فارس برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

هوشیار  با بیان این که عمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل سلامت روان است اظهار داشت:بررسی ها نشان داده اند که بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن در هر برهه از زندگی و در رابطه با ویژگیهای جمعیت شناختی از قبیل سن، جنسیت، تحصیلات و شغل وضعیت متفاوتی دارند و این عوامل قادرند سطح بهزیستی روان شناختی را تحت تأثیر قرار دهند.برخی از مولفه های اساسی بهزیستی روان شناختی شامل رضایت از زندگی و شادی, معنویت و معنا در زندگی, نگرش های مثبت, کار،ارزشها و اهداف زندگی برای تحقق آنها، سلامت جسمی و روانی و ... است.

او در ادامه افزود:در ۶ ماه نخست سال جاری جمعا ۲۴ هزار و ۶۹۸ ساعت آموزش در زمینه زندگی خانواده و مهارت های پیش از ازدواج توسط مشاورین و کارشناسان بهزیستی فارس ارائه شده است و بیش ۱۵میلیارد ریال اعتبار در زمینه مشاوره مددجویان,غربالگری و کاهش طلاق تخصیص یافته و هزینه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی فارس در پایان ضمن  تبریک این هفته به روانشناسان و مشاوران مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی فارس و همه  کسانی که در جهت سلامت روان جامعه گام بر می دارند خاطر نشان کرد ۲۲۱ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی فارس فعال هستند و در ۶ ماه گذشته ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر از هم استانی ها به مراکز مشاوره و امور روانشناخی دولتی و غیردولتی بصورت حضوری مراجعه نموده اند همچنین ۲۸ پایگاه محب نیز در بحران و بلایای طبیعی مداخلات روانی و اجتماعی را جهت هم استانی ها ارائه می دهند.

کد خبر 91833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد