در رسانه|   ۳۱ هزار نفر از مشاوره بهزیستی همدان بهره‌مند شدند

همدان- ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۳۱ هزار نفر در استان به صورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره این سازمان در نیمه نخست سالجاری بهره مند شدند.

سیاوش رهبر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره دولتی و ۴۰ مرکز مشاوره خصوصی در استان همدان فعال است اظهار کرد: تعداد ۱۱ هزار نفر از طریق مرکزهای مشاوره حضوری (دولتی و غیر دولتی) مشاوره دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه عدم سلامت روان در اکثر مواقع هزینه های گزافی به بدنه اقتصادی و اجتماعی بستر جامعه تحمیل می‌کند گفت: عوامل مختلفی در افزایش سلامت روان نقش دارد که در این میان فکرهای سالم، صحبت کردن با خانواده و ابراز احساسات نقش بسزایی دارد.

ارائه مشاوره تلفنی به ۲۰ هزار نفر

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان، بهداشت روان را از اهداف اساسی حوزه پیشگیری بهزیستی اعلام و اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات رایگانی برای ارتقای سلامت روان عموم مردم ارائه می‌کند که سامانه صدای مشاور با شماره تماس ۱۴۸۰ از جمله این خدمات رایگان به شمار می‌رود.

رهبر، فعالیت‌های بهزیستی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مردم راه گشا دانست و ادامه داد: در نیمه نخست سالجاری ۲۰ هزار نفر از خدمات رایگان مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ بهره مند شدند.

وی یادآور شد: ۱۴۸۰، خط صدای مشاوره سازمان بهزیستی است که در زمینه آموزش پیش از ازدواج، بلوغ، مهارت های زندگی، اضطراب و افسردگی و مسائل خانواده، مردم در سراسر استان می‌توانند از خدمات این خط از ۸ صبح تا ۱۲ شب، حتی در روزهای تعطیل، استفاده کنند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تمام کارشناسان پشت خط ۱۴۸۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تخصصی روانشناسی و مشاوره هستند عنوان کرد: همکاران صدای مشاور ١٤٨٠ با همدلی و از طریق آموزش های تخصصی، راهکارهای مقابله با استرس، خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ را برای مراجعان ارائه می دهند.

اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان

وی از اجرای طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان پنج و ۶ سال در استان همدان خبر داد و گفت: در این طرح، سلامت روانی کودکان این رده سنی در سه شهرستان همدان، ملایر و نهاوند مورد سنجش قرار می گیرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه هزار نفر از کودکان در نیمه نخست سالجاری با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب در طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفتند افزود: این طرح در راستای ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان به کمک مشاوران و روانشناسان متخصص تا پایان سال جاری ادامه دارد.

رهبر، مهم‌ترین و اصلی ترین عوامل پیشرفت، توسعه و تکامل یک جامعه را سلامت جسم و روان نیروی انسانی برشمرد و افزود: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی و کاهش آسیب ها با تاکید بر سلامت افراد و خانواده است تا با گسترش امکانات و تسهیلات لازم برای قشرهای گوناگون، جامعه را در مسیر دستیابی به امنیت و رفاه اجتماعی یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت روان (۱۸ الی ۲۴ مهرماه) «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست» اعلام شده است اظهار کرد: فدراسیون بین المللی سلامت روان، دهم اکتبر مصادف با ۱۸ مهرماه هر سال را روز جهانی سلامت روان نامگذاری کرده و در ایران نیز به همین مناسبت، در روزهای ۱۸ الی ۲۴ مهرماه اقداماتی به همین مناسبت انجام می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 91782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد