در رسانه| ساماندهی کودکان کار، برنامه اساسی در مازندران است

ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی جمع آوری وساماندهی کودکان کار و خیابانی را برنامه اساسی در این استان دانست.

روح الله سلگی امروز در جلسه کارگروه بررسی معضل کودکان کار و خیابانی مازندران گفت: گسترش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و کودکان کار و خیابانی از اهداف معاندان در تقابل با انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به کاهش ۱۵درصدی واقعه طلاق و ۱۸درصدی خودکشی در مازندران آن را نتیجه سیاست پایدار دولت سیزدهم دانست و افزود: اداره کل امور اجتماعی استانداری و بهزیستی مازندران باید در زمینه کودکان کار و خیابانی در استان نقشه راه تدوین کنند.
سلگی خاطر نشان کرد: با عزم قاطع مدیریت ارشد اجرایی استان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و بیمه سلامت رایگان در مناطق آسیب مازندران اجرایی شد.

رشد حاشیه‌نشینی در غرب مازندران

این مسئول با اظهار نگرانی از رشد حاشیه نشینی در مازندران به‌ویژه در منطقه غرب استان افزود: رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی در شهرستان‌ها ماموریت کلیدی فرمانداران است.

وی با اشاره به ضرورت توجه شهرداران به مسئله‌ کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها نباید با تعارف در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم کاری کنند و هرگونه تعلل مدیران مربوطه به‌عنوان ترک فعل قلمداد خواهد شد.

وی لزوم فرهنگ سازی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در عرصه کودکان کار و خیابانی را یادآور شد و افزود: برخورد با مافیای به‌کارگیری کودکان کار در مازندران تشدید خواهد شد.

معاون استاندار مازندران راه اندازی شوراهای اجتماعی در استان‌ها را نشانه عزم جدی دولت در این زمینه دانست و افزود: با هدف مشارکت فعال مردم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشه راه دراز مدت و پایدار در این حوزه تدوین خواهد شد.

کد خبر 91636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد