کارگاه آموزشی مصاحبه بالینی با تاکید بر cbt در فرآیند طلاق برگزار شد

صبح امروز کارگاه آموزشی مصاحبه بالینی با تاکید بر cbt در فرآیند طلاق با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان برای مددکاران و مشاوران شاغل در کلانتری های استان و مراکز مشاوره سامانه تصمیم تحت نظارت بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با شعار "شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار" گفت: مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی با هدف دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی،  افزایش بهره وری و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و نیمه خصوصی و نیز پاسخ به نیازهای فردی، گروهی، روانی و اجتماعی آحاد جامعه با استفاده از شیوه های مشاوره ای ، مداخله ای  و آموزشی راه اندازی شده اند.

کریمیان با اشاره به فعالیت ۱۷۲ مرکز مشاوره در سطح استان بیان داشت: در حال حاضر ۶۰ مرکز مشاوره متصل به سامانه کشوری تصمیم ( مشاوره با هدف کاهش طلاق )  هستند که در سال گذشته به ۷ هزار و ۷۵۶ پرونده طلاق رسیدگی کرده اند.

وی افزود: از آنجا که خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است، سامانه تصمیم با هدف جلو گیری از ورود زوجین به صورت مستقیم به دادگاه و ایجاد فرصت بازگشت زوجین به کانون خانواده طراحی و ضمن ایجاد بسترسازی مناسب از سال ۹۹ در استان خوزستان در تعامل با دستگاه قضایی راه اندازی و آغاز به کار کرده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان اظهار داشت: زوجین متقاضی طلاق توافقی و گاها طلاق های یک طرفه، پس از ثبت نام در سامانه از طریق آدرس  zaman.behzisti.net و انتخاب مرکز مشاوره مورد نظر از خدمات مشاوره ای بهره مند می شوند.

کریمیان  همچنین گفت:  ارجاع کودکان طلاق به مراکز مشاوره تخصصی کودک با هدف کاهش آسیب طلاق و بهبود روابط با والدین، برگزاری ۲۷۰ کارگاه رایگان مشاوره و آموزش مهارتهای زندگی به خانواده ها در مساجد و  مناطق حاشیه شهر و روستاها و مناطق آسیب زا، در نظر گرفته شدن شهرستان اهواز به عنوان شهرستان معین مشاوره پیش از طلاق در شهرستانهای کارون و باوی که فاقد مراکز مشاوره بوده اند، تعامل گسترده و مستمر با دادگستری استان خوزستان و شهرستانها و محیاسازی شرایط ارجاع زوجین به مراکز مشاوره و بهره مندی از خدمات مشاوره از دیگر اقدامات بهزیستی خوزستان با هدف کاهش آسیب طلاق بوده است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان نیز با اشاره به روند رو به تزاید گسترش آسیب های اجتماعی در کشور گفت: متاسفانه در بحث آسیب های اجتماعی،  استان خوزستان رتبه ای بالاتر از سایر استانها دارد.

علیرضا باوی ضمن تاکید بر آسیب ناشی از عدم برنامه ریزی و هدف گذاری بلند مدت در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: سرمایه گذاری در موضوع مشاوره کودکان در مدارس و از سنین ابتدایی از جمله مسائلی است که به جد می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین بیان داشت: ۴ شاخص قابل توجه ما در فعالیت مراکز مشاوره در سامانه تصمیم، عبارت از رسیدن زوجین به  سازش، سازش پایدار، رعایت دستورالعمل ها و الزامات بهزیستی و دستگاه قضایی و برگزاری کارگاه های مرتبط با مهارتهای زندگی است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان در پایان از دو مرکز مشاوره نیلوفرانه و روان پویا به دلیل عملکرد مثبت ایشان در امر سازش زوجین تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 91348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد