بویین میاندشت| آغاز اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی

حسن خلیلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان از اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی در شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی بوئین میاندشت، در کارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی، حسن خلیلی ضمن ارائه گزارشی از خدمات بهزیستی در حمایت ازسالمندان و ارج نهادن به شهروندان ارشد گفت: جمعیت سالمندی در حال افزایش و شهرستان رتبه دوم درخصوص تعداد سالمندان در استان را دارا است. وی ادامه داد: در شهرستان بوئین میاندشت ۵۰۰۹ نفر سالمند زندگی می کنند که از این تعداد ۲۷۴۷ نفر زن و ۲۲۶۲ نفر از جمعیت را مرد تشکیل می دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان، توانمند سازی و افزایش مشارکت اجتماعی این قشر از جامعه را از مهم ترین اهداف بهزیستی دانست و هدف از اجرای این طرح را افزایش آگاهی، ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد میانسال و سالمندان عنوان نمود.

 حسن خلیلی در اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی گفت: این طرح درگروه های هدف میانسال ۴۵-۶۰ سال و سالمندان ۶۰-۸۵ سال در حوزه های مختلف سازمان بهزیستی مانند سالمندان و میانسالان تحت پوشش مراکز، زنان سرپرست خانوار، میانسالان و سالمندان تحت پوشش معاونت های توانبخشی و اجتماعی و گروه های هدف در سطح جامعه مانند افراد عضو کانون های بازنشستگی، بنیاد های فرزانگان، فرهنگسراهای شهرداری و افراد تحت پوشش کمیته امداد با محوریت موضوعات آموزشی سکته مغزی، بیماری های قلبی عروقی، سقوط، دمانس، استئوپروز و استئو آرتریت تدریس خواهد شد.

کد خبر 91055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد