کودکان ۳ تا ۶ ساله زنجانی تا پایان سال غربالگری بینایی می شوند

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال استان را بر طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان زنجان، ۶۱ هزار و ۲۱۹ کودک عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری کلیه  کودک ۳ تا ۶ ساله در راستای پیشگیری از معلولیت غربالگری بینایی می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، شهناز آقاخانی در جلسه ی تبیین تفاهم نامه همکاری بهزیستی با آموزش و پرورش مدارس استثنائی از غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان توسط نیروهای مستقر در مراکز جامع سنجش آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: کودکان مشکوک شناسایی شده به اپتومتریستهای طرف قرارداد اداره بهزیستی معرفی و کودکان نیازمند نیز می توانند از کمک هزینه عینک و جراحی بهره مند گردند.

وی نظارت طرفین در اجرای دقیق برنامه غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان، ارزیابی تخصصی و پیگیری موارد ارجاعی، همکاری در امر آگاهسازی و اطلاع رسانی در خصوص لزوم انجام غربالگری بینایی کودکان بدو ورود دبستان و همکاری در تبادل اطلاعات مورد نیاز طرفین را از جمله تعهدات مشترک این تفاهم نامه برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از اول اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۱۵ هزار کودک غربال شده اند.

آقاخانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۲ پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان فعالیت دارندکه از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه و چارت E غربالگری را انجام می دهند (۴ دستگاه در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستانها هر کدام یک دستگاه) و ۲۵ پایگاه با چارت E کار غربال را انجام می دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان یادآور شد: خدمات غربالگری تنبلی چشم کودکان بالاخص در مناطق روستایی، محروم، صعب العبور و حاشیه شهر با دستگاه بینایی سنجی و بطور سیار  انجام می شود.

کد خبر 91046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد