در رسانه|نگرانی عمومی پیرامون اعتیاد و طلاق در کشور وجود دارد

دزفول – ایرنا – معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور اعتیاد و طلاق را ۲ آسیب اجتماعی مهم در کشور دانست و گفت: این آسیب‌ها موجب نگرانی مردم و خانواده‌ها شده‌اند.

مهری سادات موسوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهزیستی دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی دارای روش‌ها و شیوه‌های مختلف است، افزود: نگرانی عمومی پیرامون اعتیاد و طلاق در کشور وجود دارد که این موجب شده تا توجه به این ۲ آسیب اجتماعی میان مردم، مسوولان و جامعه علمی و نخبگان زیاد باشد.

وی ادامه داد: حفظ و تحکیم خانواده به عنوان موضوع اساسی باید مورد توجه قرار گیرد و برای هر چیزی که موجب نابسامانی خانواده شود باید برنامه ریزی کرد.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تک علتی نیستند، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند اهتمام جدی تمام دستگاه‌ها و اصلاح هماهنگ ساختارهای فرهنگی، ‌آموزشی، اجتماعی و اقتصادی است.

آموزش و پرورش نیازمند تغییر جدی است

موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به تغییر جدی دارد، گفت: نظام آموزشی باید به گونه‌ای باشد که شکاف سرمایه اجتماعی دانش آموزان در این نظام آموزشی کاهش یابد ولی به دلیل طبقاتی بودن سیستم آموزشی نه تنها این شکاف کاهش نمی‌یابد بلکه عمیق تر هم می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در فرآیند آسیب‌های اجتماعی در بخش انتهایی و مداخله در آسیب‌های اجتماعی و در برخی آسیب‌ها مسوولیت پیشگیری دارد که با توجه به تنوع بالای خدمات، این سازمان فعالیت‌های گسترده‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهد ولی موثر بودن این اقدام در گرو بسیج تمام ظرفیت‌های کشور برای کاهش این آسیب‌ها است.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: امکان کاهش نرخ انواع آسیب اجتماعی در کشور در زمان اندک در صورت بسیج همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌ها و نهادها وجود دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی در کشور ۷.۵ میلیون نفر است، افزود: سازمان بهزیستی ۱۶۱ نوع خدمت به مددجویان زیرپوشش خود ارایه می‌کند.

به گزارش ایرنا، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی خوزستان در سفر یک روزه به دزفول علاوه بر نشست با شورای معاونان بهزیستی دزفول از تعدادی از مراکز بهزیستی در این شهر بازدید کرد.

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

حدود هشت و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند؛ ماهانه بیش از یکهزار و ۱۲۰ میلیاردر یال از سوی دولت به حساب خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در خوزستان به عنوان مستمری واریز می‌شود.

۳۷ مرکز شبانه روزی معلولان و ۲۱ اورژانس اجتماعی در خوزستان وجود دارد.

کد خبر 90958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد