اردستان| فرهنگ احترام به سالمندان ترویج یابد

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس و استان ها گفت: وجود مجموعه نگهداری سالمندان لازم است اما براساس آموزه‌های دینی سالمندان باید بیشتر در کانون گرم خانواده باشند.

   به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی اردستان ، عرب زاده تصریح کرد: شهرستان اردستان از لحاظ تاریخی، افتخارات علمی، فرهنگی و بنیه اصیل اسلامی جزو بهترین‌های کشور به شمار می‌رود که امید می‌رود با الهام گرفتن از مبانی فکری اسلامی بتوانیم موضوع کمک کردن و خیر رسانی را سرلوحه کارها قرار دهیم.

وی بیان کرد: انجام امور حاکمیتی و موضوع مربوط به خدمت به مردم حتماً به تنهایی از عهده حاکمیت بر نمی‌آید و اگر دست پرتوان مردم هر منطقه برای یاری رساندن نباشد، کار به خوبی انجام نمی‌شود که خوشبختانه خیران شهرستان اردستان از پیشگامان این موضوع هستند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس و استان ها یادآور شد: وجود مجموعه نگهداری سالمندان لازم است اما این نکته را نباید فراموش کرد که براساس آموزه‌های دینی سالمندان باید بیشتر در کانون گرم خانواده نگهداری شوند مگر در شرایط خاص که دیگر امکان رسیدگی برای فرزندان وجود ندارد.

عرب‌زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه جمعیت کشور ایران همچون دیگر کشورهای دنیا رو به پیری قرار دارد و شهرستان اردستان نیز به لحاظ درصد جمعیت جوان جزو شهرستان‌های قوی نیست اما خوشبختانه در سال‌های گذشته در حوزه اشتغال اردستان کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد شود تا جوانان نسبت به ماندن در شهرهای خود رغبت پیدا کنند که این موضوع قطعاً در دستور کار مسؤولان قرار دارد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس و استان ها یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور با تعدد مأموریت‌های خود، موضوع سالمندان را نیز در دستور کار خود دارد و تا آن جایی که امکان داشته باشد و قوانین اجازه دهد حمایت‌های خود را انجام می‌دهد.

کد خبر 90779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد