۲ هزار و ۵۰۰ مرکز توانبخشی به افراد دارای معلولیت کشور خدمات می‌دهند

رئیس مرکز نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی از فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز توانبخشی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مراکز به‌صورت روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و حرفه آموزی به جامعه هدف این سازمان خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان، بابک قانعی در حاشیه اجرای طرح ملی تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار در محله «گدم آباد» گنبدکاووس و نشست صمیمی با مددجویان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان افزود: این طرح توسط سازمان بهزیستی و در ۱۰۰ محله کم برخوردار در سراسر کشور از هفته بهزیستی (۲۴ تا ۳۰ تیرماه) امسال شروع شده و همچنان درحال اجرا است.

وی اضافه کرد: در این طرح و در قالب نشست صمیمی مدیران و کارشناسان بهزیستی به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان و شهرستان، مسائل و مشکلات عمومی یا خاص مددجویان بررسی و پیگیری و دستورات لازم برای رفع آن صادر می‌شود.

قانعی ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح شده توسط مددجویان نداشتن مسکن است که بهزیستی در ۲ بخش برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا اقدام به ساخت مسکن کرده و برای مددجویان ساکن در روستاها در صورتی که زمین داشته باشند با همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی قرض الحسنه به همراه یک میلیارد ریال کمک بلاعوض اقدام به احداث خانه می‌کند.

رئیس دبیرخانه نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض، هزینه نقشه کشی، صدور پروانه ساختمان و انشعابات آب، برق و گاز مددجویان در بحث احداث مسکن رایگان خواهد بود.

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان هم در این خصوص گفت: طرح ملی تحول و توانمندسازی مسحلات کم برخوردار توسط سازمان بهزیستی و اهتمام رییس آن جهت بررسی و رفع مسائل و مشکلات جامعه هدف در سه نقطه این استان شامل قزاق محله روستای نومل گرگان، چین سنبیلی بخش وشمگیر آق قلا و گدم آباد گنبدکاووس درحال اجرا است.

علیرضا طاهری زاده بابیان اینکه این طرح از روز گذشته در گلستان آغاز و امروز در گدم آباد گنبدکاووس درحال برگزاری است، افزود: در این سه محله در مجموع مسائل و مشکلات ۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی گلستان بررسی و در حدود قوانین و مقررات رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح که تا پایان دولت سیزدهم ادامه می‌یابد سازمان بهزیستی با همراهی برخی دستگاه‌های خدمات رسان و در حدود اختیارات مسائل و مشکلات بخش مسکن، درمان، اشتغال، توابخشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی و دیگر موارد مطروحه از سوی مددجویان را بررسی و رفع خواهد کرد.

طاهری زاده همچنین با اشاره به قانون اختصاص سه درصد سهمیه اشتغال ادارات و نهادها به مددجویان بهزیستی، گفت: پیگیری‌های لازم برای اجرای کامل این قانون در بین دستگاه‌های اداری و اجرایی گلستان انجام می‌شود.

در این نشست علاوه بر معاونین و کارشناسان تخصصی اداره کل بهزیستی گلستان، رییس، معاونین و کارشناسان بهزیستی گنبدکاووس به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه، بخشدار مرکزی و برخی از روسای ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی حضور و به مسائل و مشکلات مطرح شده مددجویان رسیدگی کردند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶۲ هزار نفر مددجوی بهزیستی این استان شمالی بوده و از این تعداد ۵۶ هزار و ۷۸۶ نفر آنها معلول و بقیه سایر اقشار هستند.

اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۱ هزار نفر مددجوی تحت حمایت دارد.

کد خبر 90741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد