برگزاری جلسه شورای معاونین بهزیستی هرمزگان 

جلسه شورای معاونین بهزیستی هرمزگان با حضور مدیرکل بهزیستی استان در محل سالن اجتماعات حوزه مدیریت برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان؛ جلسه شورای معاونین بهزیستی استان به ریاست سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و با حضور جمعی از معاونین واحدهای تخصصی و روسای حوزه های ستادی در محل سالن اجتماعات حوزه مدیریت با دستور کار بررسی علل و عوامل پیشگیری از خودکشی از منظر تخصصی برگزار شد. 

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه ضمن تبریک گرامیداشت روز جهانی سالمندان بر لزوم توجه و رسیدگی به جامعه هدف سالمند مقیم در مراکز تاکید کرد .
وی گفت : بر اساس آموزه های دینی رعایت احترام و تکریم سالمندان از منظر اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و ما در قبال مراقبت و رسیدگی  و نیز ارائه خدمات تخصصی و حمایتی به  این قشر از گروه هدف مسئولیم.

این  مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مراکز مثبت زندگی جهت دسترسی بهتر مددجویان به خدمات سازمان راه اندازی گردیده  و باید از ظرفیت مراکز مثبت زندگی برای خدمت رسانی بهتر و شناسایی افراد نیازمند دریافت خدمات استفاده نمود و نظارت مستمر و به موقع از مراکز مثبت زندگی می تواند زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب تر فراهم نماید .
 مدیر کل بهزیستی هرمزگان در ادامه با توجه به قرار گرفتن در مناسبتهای سازمانی مانند روزهای جهانی ناشنوایان، سالمندان و نابینایان بر اهمیت تبیین قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در مراسم های مرتبط با روز جهانی معلولین در کلیه شهرستانها تاکید کرد .

سامیه جهانشاهی سپس پیرامون دستور کار این جلسه اظهار داشت : خودکشی یکی از معضلات و آسیبهای مهم اجتماعی است که تبعات عدیده ای برای جامعه و خانواده ها دارد. خودکشی در سالهای اخیر گریبانگیری بیشتر جوامع، حتی جوامع کوچک و سنتی گشته و در این بین، استان ما نیز از این آسیب مصون نمانده است از این رو، لزوم برگزاری نشست های تخصصی، بیش از پیش احساس می گردد.

وی گفت : باتوجه به شرایط فعلی جامعه ، نمی توان نسبت به مسائل اجتماعی به ویژه آسیبهای نوپدید بی توجه بود.

جهانشاهی همکاری سازمانها در پیشگیری از شیوع آسیبهای اجتماعی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و گفت : گرچه بهزیستی متولی مسائل اجتماعی از جمله آسیبها می باشد اما نیازمند همکاری تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی می باشد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان  با تاکید بر مشارکت دادن مردم در اجرای طرح های اجتماع محور  افزود: تجربه نشان داده است که حضور مردم در تمام مراحل این طرح ها بسیار کلیدی بوده و می توان از آنها در قالب تسهیلگران در محلات مختلف استفاده کرد.

سامیه جهانشاهی افزود : باید از ظرفیت رسانه های جمعی، مراکز مثبت زندگی و سایر مراکز تحت نظارت در حوزه پیشگیری ،اجتماعی و حتی تیم های cbr روستایی و شهری به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برنامه های آگاهسازی در زمینه موضوع پیشگیری از خودکشی استفاده کرد .
وی گفت : فضای مجازی یک ظرفیت و فرصتی است که در این خصوص می تواند با اطلاع رسانی برنامه های پیشگیرانه در بحث آگاهسازی کمک شایان توجهی نماید .

در ادامه هریک از اعضا حاضر در جلسه پیرامون دستور کار جلسه به ارائه برنامه های پیشنهادی، نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و رهنمودهایی نیز از سوی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این رابطه بیان شد .

کد خبر 90664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد