عملکرد بهزیستی استان در حوزه سالمندان

۱۴ مرکز در قالب شبانه روزی، روزانه، مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف سالمندی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، دکتر منطقی مدیرکل گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت های این اداره کل بمناسبت ۹ مهر ماه روز جهانی سالمندان ارائه کرد.

وی تعداد مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان در استان را ۴ مرکز که در حال ارائه خدمات به ۲۵۶ نفر به تفکیک ۱۰۱ نفر مرد و ۱۵۵ نفر زن می باشند بیان و ابراز داشتند: از این تعداد ۱۸۶ نفر پذیرش عادی یا خود معرف و ۷۰ نفر ارجاع قضایی هستند که در مجموع سازمان بهزیستی کشور ۸ میلیارد و پانصد و نود میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به این مراکز یارانه پرداخت می نماید.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد مراکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان را ۵ مرکز که به ۱۶۰نفر از سالمندان خدمات آموزشی و درمانی ارائه می نمایند بیان و میزان یارانه پرداختی به این مراکز را سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال عنوان داشتند.

مشاور استاندر در امور توانخوان گفت: رویکرد سازمان بهزیستی کشور در حوزه سالمندان، نگهداری در منزل، حضور در مراکز روزانه و در نهایت شبانه روزی است که در این راستا ۷ مرکز در استان به ۶۸ نفر از سالمندان خدمات توانبخشی در منزل ارائه که به این مراکز یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال یارانه پرداخت می شود و همچنین در استان ۳ مرکز مراقبت در منزل به ۷۰ نفر از سالمندان ارائه خدمات می نماید که یارانه پرداختی بهزیستی به این مراکز یک میلیارد و۴۷۰ میلیون ریال است.

منطقی در پایان گزارش خود تعداد سالمندان برخوردار از خدمات مستمری در استان را یک هزار و ۶۴۷ نفر که در مجموع ۱۶ میلیارد و سیصد و چهل و سه میلیون ۹۶۴ هزار ریال دریافت می نمایند بیان و تعداد افراد دریافت کننده حق پرستاری و مددکاری از افراد دارای معلولیت در استان را ۱۱۳ نفر که در مجموع ۲ میلیارد و سیصد و هفتاد و سه میلیون ریال پرداخت می شود عنوان و تعداد سالمندان برخوردار شده از حق پرستاری از افراد ضایعه نخاعی در استان را ۸۵ نفر که در مجموع یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال پرداخت می شود اذعان داشتند.

کد خبر 90487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زرگری IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام بجز یه پاراگراف که اطلاعات مراکز روزانه است بقیه را من استراج کردم پس شورای سالمندی و معاونتهای مشارکتها پیشگیری و احتماعی و بخش وسایل توانبخشی هیچ آماری نداشته اند؟؟؟؟

    پاسخ سایت: عملکرد از طریق معاونت و تایید ایشان به روابط عمومی ارسال می شود روابط عمومی دخل و تصرفی در آمار و یا حذف اطلاعات ارسالی ندارد

خدمات الکترونیک پرکاربرد