همه شهدا در جنگ هشت سال دفاع مقدس آگاهانه جنگیدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در طول جنگ هشت سال دفاع مقدس ایران با بلوک شرق و غرب درگیر جنگ بود گفت: همه شهدا در جنگ هشت سال دفاع مقدس آگاهانه جنگیدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شمس الدین موسوی در مراسم تجلیل از ایثارگران شاغل و بازنشستگان بهزیستی، با بیان اینکه در جنگ هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات وارد عرصه جنگ شدیم و پیروز میدان بودیم گفت: جنگ ذاتا چیز خوبی نیست در جنگ برخی‌ها رفتند و کشته شدند فرزندان، پدران و مادرانی در داغ فرزندان مانده‌اند که همه نوعی تلخی دارد و هفته دفاع مقدس هر ساله تکرار می‌شود.
وی گفت: بهزیستی سازمانی است که کار کردن در آن ثواب و دارای حسنات است و خوشحال کردن فردی به هر دلیل (جسمی و ذهنی) باعث شادی خود شخص نیز می‌شود تزریق شادی به جامعه باعث شادی خود فرد نیز خواهد شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: در جنگ میان آلمان و روسیه تنها کشوری که توانست در برابر هجمه‌ها مقاومت کند و پیروز شود روسیه بود و شروع شکست آلمان نازی نیز در آنجا اتفاق افتاد برای اینکه مردم در برابر هجمه‌ها مقاومت کردند.
موسوی افزود: چرا هر سال هفته دفاع مقدس یاد آور می‌شویم چون در جنگ‌های جهانی اول و دوم که به ترتیب جنگ اول اواخر دوران قاجار با پادشاهی احمد شاه اتفاق افتاد و جنگ جهانی دوم اواخر دوران پهلوی اول به وقوع پیوست هیچ مقاومتی در برابر هجوم بیگانگان نداشتیم.
وی تاکید کرد: در سال۱۹۱۴ که جنگ جهانی اول شروع شد تا سال۱۹۴۵ که در هر دو جنگ با صدای بلند دست‌ها را بالا آورده و خود را تسلیم کردیم و اعلام  کردیم که با هیچ قدرتی جنگ نمی‌کنیم، خواستار جنگ هم نبوده، و کلا بی طرف بودیم و ۹ میلیون نفر  کشته را در جنگ جهانی دادیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: طبق آمار رسمی که توسط ستاد نیروهای مسلح اعلام شده  ۱۸۸ هزار نفر در معرکه جنگ از دست دادیم عده‌ای به دست منافقین، برخی در بمباران و برخی دیگر در میدان جنگ از دست رفتند.
موسوی عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدیم و در جنگ ایران و عراق تمام دنیا بر علیه ما بود.
وی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به بلوک شرق و غرب تقسیم شد تنها اتفاق مهم این بود که ابر قدرت‌ها پشت هم بر علیه ایران ایستادند و ایران در جنگ هشت ساله در برابر هجمه‌های کل دنیا ایستادگی کرد و با کمترین امکانات توانست در برابر دولت‌های استکبار ایستادگی کند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: شعارهایی که صدام در ابتدای جنگ سر میداد از این قبیل بود که  الوند را می‌گیریم ۳ روزه خرمشهر، یک هفته‌ای خوزستان و آخر هفته در تهران خواهیم بود که صدام با این شعارها پا به عرصه جنگ با ایران گذاشت و معتقد بود که پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران بزرگ است همه این شعارها بعد از هشت سال مقاومت در برابر قدرت‌های شرق و غرب برای استکبار محقق نشد.
موسوی گفت: از کشورهای دیگر هندوستان، روسیه، مصر و سودان در جنگ هشت سال دفاع مقدس اسیر داشتیم و ۱۷هزار کیلومتر خاک ایران دست دشمن بود  ولی یک وجب خاک ایران دست دشمن نیفتاد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تنها جنگی که باتمام دنیا جنگیدیم جنگ هشت سال دفاع مقدس است.

کد خبر 90154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد