انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و بانک ملی ایران/ ایجاد ۹۵ بسته حمایتی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی

با انعقاد تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی کشور و بانک ملی ایران، علاوه بر تسهیل در دریافت تسهیلات قرض الحسنه حمایتی مسکن ، اشتغال و اختصاص منابع جدید برای جامعه هدف سازمان بهزیستی، زمینه لازم برای بسترسازی مشارکت آسان تر خیرین ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین امضای تفاهم نامه میان سازمان بهزیستی و بانک ملی با تقدیر از این بانک به جهت امیدآفرینی در میان جامعه هدف هفت و نیم میلیون نفری سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته ظرف مدت کوتاهی بانک ملی بیش از ۹۰ درصد تعهدات تسهیلات اشتغال را علیرغم مشکلات و محدودیت ها اجرایی کرد.


قادری افزود: با اهتمام و همکاری بانک ملی و بانک های دیگر در سال جاری جزء دستگاه های پیشرو در تسهیلگری اشتغال هستیم و در سال ۱۴۰۱ نیز موفق به کسب عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی در تسهیلگری اشتغال شدیم.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جامعه هدف گسترده سازمان بهزیستی و بهره مندی بسیاری از افراد جامعه از این خدمات افزود: باید شرایطی ایجاد شود که همه بانک ها مانند بانک ملی همراهی لازم را با سازمان حمایتی اورژانسی بهزیستی داشته باشند.


وی طرح ایجاد مرکز خلاق دانش پایه در شهر تهران را مطرح کرد و تشریح کرد: این مرکز به عنوان مرکز تحقیقات جلب و جذب مشارکت های مردمی و رصدخانه هوشمندی در زمینه بسط و گسترش خیر جمعی با همکاری مشترک ایجاد شود.


قادری افزود: ایجاد و بسترسازی سفر برای افراد دارای معلولیت، تصویر سازی وآشنایی عموم و معرفی خدمات سازمان بهزیستی در قالب پیام رسان بله از دیگر پیشنهادات این سازمان است.

ابوالفضل نجارزاده مدیدعامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه تعامل بانک ملی و سازمان بهزیستی با تمام علاقه رو به افزایش است، افزود: تعاملات مشترکی شکل گرفته و برای حرکت در این مسیر مصمم هستیم به طوری که ۵۵ درصد از تعهدات این بانک در زمینه تسهیلات اشتغال در سال جاری محقق شده است.

وی با اشاره با نود و پنجمین سال تاسیس بانک ملی گفت: بانک ملی بانک همه مردم ایران است و در سالهای مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بنا به اقتضای زمان نقش های مختلفی ایفا کرده است.

نجارزاده با بیان اینکه این بانک با توجه به ماموریت های خود در حوزه های مختلف نقش آفرینی کرده، افزود: در دولت سیزدهم با تاکید ریاست جمهور در مقولات فرهنگی اجتماعی نسبت به قبل بیشتر فعالیت داشته ایم.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به حجم فعالیت ها و خدمات سازمان بهزیستی گفت: علاقه مند به افزایش تعاملات با سازمان بهزیستی هستیم زیرا که این سازمان با توجه به حجم خدمات یکی از بزرگترین سازمان های کشور است و همه مردم کشور از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

وی گفت: با انعقاد این تفاهم نامه یکی از مسائل که اتفاق می افتد توانمندسازی و پوشش افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب اشتغال، مسکن و ازدواج خواهد که خارج از این تکالیف ۹۵ بسته حمایتی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی طراحی خواهد شد.


محور اصلی تفاهم نامه همکاری منعقد شده میان سازمان بهزیستی و بانک ملی ایجاد بسترهای الکترونیکی جمع آوری مشارکت های مردمی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت و نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی با محوریت اشتغال، مسکن و ازدواج از طریق تسهیل و تسریع در جذب وام قرض الحسنه تخصیصی به سازمان بهزیستی در قالب ودیعه مسکن، اشتغال و تهیه جهیزیه کالاهای ایرانی خواهد بود.

کد خبر 90128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد