خاطرات دفاع مقدس باید در ذهن مردم تداعی گردد 

سرپرست بهزیستی استان زنجان یادآوری خاطرات دفاع مقدس را موجب زنده ماندن روحیه ایثار و شهادت دانست و گفت: انسان نیازمند تکرار است و یادآوری هشت سال دفاع مقدس در بین نسلها تبدیل به ویژگی اخلاقی می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در مراسم تجلیل از ایثارگران که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد:  انسان با گذشت زمان و کاهش قدرت مغز یادآوری زمان و مکان و اشخاص را از دست می دهد و یادآوری هشت سال دفاع مقدس از بعد فرهنگی بسیار ارزشمند است که در این میان بازخوانی خاطرات و یادآوری نقش تاثیر گذاری دارد.

وی هدف از اجرای برنامه های  این هفته  را حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بیان ارزش‌های دوران جنگ و رشادتها و دلاورمردیهای مردان و زنان این سرزمین را  باید به بهترین شیوه ممکن  و با زبانی رسا برای بخاطر سپرده شدن به کودکان بیان کرد و این خاطرات را سینه به سینه به آیندگان انتقال داد.  

دکتر خدابنده لو افزود: بعد از۳۵  سال از  گذشت جنگ و هشت سال دفاع مقدس، ابعادجنگ از بعد فرهنگی قابل بررسی است که می تواند به بهترین شکل یادآور ایثارگری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  گردد. 

گفتنی است در این مراسم که با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان و مشاور امور ایثارگران استانداری برگزار شد، از ۸۶ ایثارگر شاغل در بهزیستی، فرزندان شهدا و جانبازان تجلیل گردید.

کد خبر 90112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد