🔸۱۷ هزار و ۴۵۱ کودک در بروجرد بینایی سنجی شدند

بروجرد - ایرنا - کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی بروجرد گفت: ۱۷ هزار و ۴۵۱ کودک سه تا ۶ سال بروجردی پارسال در طرح بینایی سنجی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

کارشناس بینایی سنجی اداره بهزیستی شهرستان بروجرد در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح همه ساله انجام می‌شود و کودکان بین سه تا ۶ سال در پایگاه‌های بینایی سنجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا کودکانی که با مشکلات عیوب انکسازی و تنبلی چشم مواجه هستند به موقع به اپتومتریست معرفی و درمان شوند.

وی افزود: بعد از سنجش بینایی که از کودکان سه تا ۶ سال انجام می‌شود، چنانچه کودکی با مشکل بیماری‌های چشمی مواجه باشد مجدد به بهزیستی ارجاع و به اپتومتریست معرفی می شود تا عینک و یا سایر خدمات مورد نیاز را با حمایت بهزیستی دریافت کنند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی بروجرد یادآور شد: سال گذشته تعداد ۳۱۴ کودک مشکوک به عیوب انکساری و تنبلی چشم به بهزیستی ارجاع داده شدند که با معرفی به اپتومتریست بر حسب مشکلی که داشتند به آنها عینک و یا سایر خدمات و تجهیزات مورد نیاز داده شد.

پارسا گفت: بهترین زمان تشخیص تنبلی چشم سنین بین سه تا ۶ سال است و هر کودکی که در سنین سه، چهار، پنج و ۶ سال قرار دارد حتما باید مورد تست بینایی سنجی قرار گیرد تا مشکلات احتمالی چشمی در او تشخیص داده شود تا زمان طلایی درمان را از دست ندهد.

وی یادآورشد: چنانچه تنبلی چشم در این زمان مورد درمان قرار نگیرد به مرور زمان منجر به بروز مشکلاتی دربینایی کودک می شود، و می تواند منجربه کم بینایی و در صورت پیشرفت منجر به نابینایی درکودک شود. یکی ازحوزه های فعالیت بهزیستی واحد پیشگیری است که در این قسمت برنامه ها و اقداماتی در راستای پیشگیری از معلولیت ها و ناتوانی ها صورت می گیرد.

کد خبر 89469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد