🔸 افزایش اعتبار توانمندسازی بهزیستی لرستان از ۸۰ میلیارد به ۳۲۰ میلیارد تومان

همایون عمودی زاده گفت: رویکرد اصلی بهزیستی توانمندسازی است قبل از سال ۱۴۰۰ اعتبار توانمند سازی ۸۰ میلیارد تومان بوده است و اکنون به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری خرم آباد فردا، مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه شرکای اجتماعی می توانند گره گشایی مشکلات مددجویان باشند افزود : در این راستا تفاهم نامه هایی با گروه های جهادی و نهادهای حمایتی منعقدشده است.

این مسئول اضافه کرد : سال گذشته از بنیاد برکت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اجتماعی و بنیاد مستضعفان ۱۹ میلیارد تومان نقدی اعتبار داده است و امسال ۱۱ هزار بسته معیشتی از بنیادمستضعفان دریافت شده است.

عمودی زاده ادامه داد : :طی یک سال و نیم گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار نقدی و غیر نقدی از شرکای اجتماعی گرفتیم در حالیکه کل اعتباربهزیستی لرستان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان یادآور شد :براساس نظام ارزشیابی و رتبه بندی سازمان همه حوزه های بهزیستی رصد می شود و در جدول ارزشیابی شاخص های نظام نظارتی بهزیستی لرستان در حوزه توانبخشی رتبه عالی شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ را کسب کرده است و در زمینه مرکز توسعه و پیشگیری رتبه برتر و در مناسب سازی با امتیاز ۹۴.۵ رتبه نخست کشور کسب شده است.

وی تاکید کرد : در شورای سالمندی رتبه عالی، و در حوزه های معاونت اجتماعی، فناوری و فضای مجازی رتبه. را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه با حمایت دولت سیزدهم حتی یک موردپشت نوبتی جهیزیه نداریم افزود : ۹۵۶ زوج سنوات قبلی جهیزیه دریافت کردند و طی یک سال و نیم گذشته ۳۵۰ جهیزیه اعطا شده است.

عمودی زاده خاطر نشان کرد : در حوزه جوانی جمعیت یک هزار و ۹۱۰ دوقلو و ۸۸ سه قلو تحت پوشش بهزیستی لرستان است که و دوقلوها ماهانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سه قلوها ۲ میلیون تومان دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: در زمینه فرزند خواندگی ۵۹۰نفر از فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست در نزد خانواده جایگزین ساماندهی شدند و سال گذشته ۱۹ نفر به فرزندخواندگی واگذار شده و سه کودک معلول به فرزندپذیری واگذار شد.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ مرکز نگهداری مددجویان دارد گفت : دستگاه های زیادی در خصوص معتادان متجاهر مکلف هستند، اما تمام دستگاه های مربوطه باید در این راستا تعامل و همکاری کنند.

وی افزود:در حوزه ودیعه مسکن‌ ۷۱ میلیارد تومان بلاعوض با سرانه ۲۰ میلیون تومان و ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که امسال هم ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد در حال پرداخت است.  

کد خبر 89464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد