🔸ششصدو پنجاه کودک بروجردی غربالگری اضطراب شدند

بروجرد - ایرنا - رییس بهزیستی بروجرد گفت: ۶۵۰ کودک پنج تا ۶ ساله این شهرستان در یکسال گذشته با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب در طرح غربالگری مورد سنجش قرار گرفتند.

کرم رضا پیردایه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب از جمله طرح‌های تشخیصی است که همواره توسط بهزیستی انجام می‌شود و از بین ۶۵۰ کودک مورد ارزیابی گرفته ۱۱۵ کودک پنج تا ۶ ساله دارای اضطراب تشخیص داده شدند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان انجام می‌شود، افزود: والدین برای تشخیص اختلال فرزندان خود می‌توانند به مراکز مثبت زندگی بهزیستی و پیش دبستانی‌ها مراجعه نمایند.

وی بیان کرد: راه دیگر برای ارزیابی کودکان از نظر تشخیص اختلال اضطراب مراجعه به سامانه moshavereh.behzisti.gov. ir است و والدین اطلاعات فرزندان خود را ثبت و نتیجه را همان موقع از سامانه دریافت می‌کنند.

پیردایه با اشاره به اینکه برای والدین سامانه فعال است، ادامه داد: مراجعه حضوری به مراکز برای شرکت در طرح غربالگری اضطراب از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

رییس بهزیستی بروجرد یادآور شد: در صورت نیاز به مشاوره اضطراب و درمان افراد به مرکز مشاوره اضطراب ارجاع داده می‌شوند و برای افراد با دهک پایین مشاوره و درمان به صورت رایگان است.

وی گفت: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلال اضطرابی است، در صورت بی توجهی و تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

سامانه غربالگری اضطراب همواره در دسترس والدین است و خانواده‌های دارای کودک پنج و ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به سامانه مرتبط نسبت به ثبت‌نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام نمایند، پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

کد خبر 89463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد