دررسانه | استاندار کردستان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان:

مناسب‌سازی محیطی در اولویت کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد استاندار کردستان گفت: مناسب‌سازی محیطی موضوع مهمی است و همه متولیان در بخش‌های مختلف باید اهمیت این موضوع را به عنوان یک تکلیف بدانند و به آن توجه کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد هماهنگی […]

https://shahidyaran.ir/?p=64739

مناسب‌سازی محیطی در اولویت کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد

استاندار کردستان گفت: مناسب‌سازی محیطی موضوع مهمی است و همه متولیان در بخش‌های مختلف باید اهمیت این موضوع را به عنوان یک تکلیف بدانند و به آن توجه کنند.

دررسانه | استاندار کردستان در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛  اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد:مناسب‌سازی یک حق حداقلی برای بخشی از جامعه است که جزو بهترین اقشار ما هستند و علی رغم مشکلات فراوان، توانمندی خود را درهمه عرصه‌ها ثابت کرده‌اند، بنابراین باید توجه به این قشر بیش از گذشته و در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به کسب قهرمانی جهانی کشتی ناشنوایان توسط دانش‌آموز کردستانی ادامه داد: افراد دارای معلولیت توانمندی‌های زیادی دارند و انگیزه‌ای که درمیان این قشر برای پیگیری مسایل اجتماعی وجود دارد برای ما الهام بخش است.

زارعی کوشا با بیان اینکه در ساختمان‌های عمومی الزامات لازم در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان انجام شود، گفت: مشکلاتی در گذشته در زمینه نظارت‌ها وجود داشته است و تخلفاتی انجام شده که نباید تکرار شود و باید جدی‌تر به موضوع ورود شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها، جلسات مناسب‌سازی را برگزار کنند،شهرداران نیز در این جلسات شرکت کنند، ضمن اینکه موضوع مناسب‌سازی باید در برنامه دستگاهها باشد.

استاندار کردستان همچنین با تاکید بر اینکه همه ما باید وظایف خود را نسبت به جامعه معلولان بهتر از گذشته انجام دهیم، گفت: مدیران و مسئولان و اعضای جلسات،باید مصوبات را قبل از برگزاری جلسات بررسی کرده و  اولویت‌ها برای ابلاغ در نظر گرفته شود.

مناسب سازی ادارات اولویت مدیران باشد

مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوع مناسب سازی محیط شهری و معابر عمومی برای گروههای هدف بویژه معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان و دسترسی آنان به اماکن مختلف، یکی از مباحث اصلی بهزیستی و کمیته مناسب سازی و همچنین مطالبه معلولان است.

حسین رسولی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰، استان رتبه ۲۷ را در این زمینه دارد و میانگین نمره ادارات از ۱۰۰ نمره ۴۳ بوده است، ضمن اینکه امسال هم با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اتقاق قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی ادارات باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد در حالیکه تعدادی از مدیران مناسب سازی را منوط به اعتبارات جداگانه می‌دانند که مقدور نیست و انتظار داریم ادارات توجه جدی‌تری به  موضوع اصلاح معابر و ورودی‌ها و تقویت ارتقای وضعیت فعلی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی نقش موثری در اصلاح معابر دارند، گفت: به غیر از شهرداری سنندج، شهرداری سایر شهرهای استان توجه زیادی به این موضوع ندارند،حتی در معرفی نماینده و کارشناسان مربوطه هم کوتاهی می کنند.

وی در ادامه به سامانه پیامکی معبر اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند مشکلات و موارد مربوط به مناسب سازی در سطح معابر،خیابان‌ها، ادارات و سایر اماکن عمومی را اعلام کنند تا توسط دبیرخانه مناسب‌سازی اقدامات لازم صورت بگیرد.

کد خبر 89250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد