دررسانه | کردستان در مناسب‌سازی برای معلولان رتبه ۲۷ کشوری دارد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ کردستان رتبه ۲۷ در مناسب‌سازی دارد، ضمن اینکه امسال هم با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته است.

http://fna.ir/3er69o

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین رسولی شنبه‌شب در جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: موضوع مناسب‌سازی محیط شهری و معابر عمومی برای گروه‌های هدف بویژه معلولان، سالمندان، زنان باردار و کودکان و دسترسی آنان به اماکن مختلف، یکی از مباحث اصلی بهزیستی و کمیته مناسب‌سازی و همچنین مطالبه معلولان است. 

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰، استان کردستان رتبه ۲۷ را در این زمینه دارد و میانگین نمره ادارات از ۱۰۰ نمره۴۳ بوده است، ضمن اینکه امسال هم با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده، اتفاق قابل توجهی صورت نگرفته است.

رسولی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی ادارات باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد، گفت: تعدادی از مدیران مناسب‌سازی را منوط به اعتبارات جداگانه می‌دانند اما مقدور نیست لذا ادارات توجه جدی‌تری به موضوع اصلاح معابر و ورودی‌ها و تقویت ارتقای وضعیت فعلی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی نقش موثری در اصلاح معابر دارند، گفت: به غیر از شهرداری سنندج، شهرداری سایر شهرهای استان توجه زیادی به این موضوع ندارند.

نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار کردستان در امور معلولین نیز به لزوم توجه به معلولین روستایی اشاره کرد و گفت: طرح هادی و مناسب‌سازی محیط روستاها برای معلولان در روستاها باید جدی‌تر گرفته شود چراکه از دغدغه‌های جامعه معلولین است.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولین با اشاره به اینکه در سطح شهرها برخی اقدامات در راستای مناسب‌سازی انجام شده است، افزود: بسیاری از مردم از جزئیات این اقدامات مطلع نیستند و باید با فرهنگ‌سازی این مهم را تحقق داد.

وی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی دو بال فیزیکی و فرهنگی دارد، گفت: فرهنگ‌سازی در اجرای طرح‌های مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان تاثیرگذار است و بخشی از آگاه‌سازی مردم را شکل می‌دهد.

کد خبر 89156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد