توزیع ۴۹۰ دستگاه سمعک در بین جامعه هدف

معاون توانبخشی بهزیستی استان: در سال گذشته نیز ۳۱۰ دستگاه سمعک با حواله دولتی خریداری و در بین توانخواهان توزیع شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان به نقل از دکتر معصومه میراج معاون توانبخشی در استان سمنان نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ نفر از افراد با اختلال شنوایی خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تحت حمایت بهزیستی استان و در معاونت توانبخشی قرار دارند که در راستای ارتقای سطح توانمندی  آنان  فعالیتهای متعددی  انجام شده است که جمعیتی که علیرغم دارا بودن توان تحرک فیزیکی و حضور در اجتماع، با چالش برقراری ارتباط کلامی در تعاملات خود روبرو هستند.

وی افزود: یکی از راههای ارتقای سطح توانمندی افراد دارای  معلولیت شنوایی، کمک به شنوایی این افراد است که این امر با سمعک محقق شده که در این راستا در سال گذشته ۳۱۰ دستگاه سمعک با حواله دولتی خریداری و در بین توانخواهان توزیع شده است.

میراج ادامه داد: بر خلاف تصور عموم، کیفیت سمعک های خریداری شده از طرف بهزیستی در رده بهترین دستگاه های موجود در بازار است و ویژگی خاص این سمعک ها به دلیل خرید با حواله بسیار ارزانتر از قیمت بازار می باشد که لازم است بعد از خرید، دستگاه به شنوایی شناس معتمد در هر شهرستان ارائه تا بمنظورتجویز و تنظیم سمعک اقدام لازم انجام شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان با بیان این مطلب که اولویت توزیع سمعک ها، دانش آموزان، دانشجویان و افراد فعال در جامعه می باشند ابراز داشتند: در سال ۱۴۰۲ نیز تا کنون تعداد ۴۹۰  دستگاه  سمعک  ، ۶۲۰۰ حلقه باتری سمعک ، ۶۰۰ واحد لوازم جانبی  سمعک (پروب، برس و...)  تهیه و در حال واگذاری به توانخواهان می باشد  و نیز مبلغ ۴ میلیارد ریال بعنوان کمک هزینه موردی به منظور حمایت از توانخواهان با اختلال شنوایی و تربیت شنیداری به حساب توانخواهان واریز شده است.

میراج گفت: افراد دارای محدودیت شنوایی به عنوان طیف خاصی از افراد دارای معلولیت، تقریبا نزدیک به ۱۵ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: اصل ۲۰ و ۲۹ قانون اساسی به برابری حقوق آحاد مردم جامعه و برخورداری از فرصت های برابر تاکید داشته و بر همین اساس تکالیف متعددی را به عهده دستگاههای اجرایی قرار داده است.  

وی در پایان سخنان خود یادآور شدند: توانخواهان برای تحویل سمعک مورد نیاز لازم است تا به مددکاران خود در مراکز مثبت زندگی و یا تامین و توسعه شهرستان محل سوکنت خود مراجعه تا از طریق بهزیستی شهرستان اقدامات لازم بعمل آید.

کد خبر 89106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد