جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان در موکب چذابه برگزار شد

بعد از ظهر چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه و همزمان با اربعین حسینی،جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با حضور مدیرکل ،معاونین و مسئولان بهزیستی استان و روسای بهزیستی شهرستانها در محل موکب بهزیستی در مرز چذابه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،در ابتدای جلسه رئیس بهزیستی شهرستان دشت آزادگان گزارشی از اقدامات و خدمات صورت گرفته در موکب بهزیستی ارائه کرد  و سپس روسای  بهزیستی سایر شهرستانها گزارش عملکرد و فعالیتهای صورت گرفته در شش ماهه اول  سال و چالشها و نیازمندیهای خود را بیان کردند.

در ادامه  معاونین و مسئولان  بهزیستی استان ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده و بیان انتظارات ،گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری  و برنامه های شش ماهه دوم  سال را ارائه کردند.

در پایان مدیر کل بهزیستی خوزستان ضمن جمع بندی مصوبات جلسه و تشکر از زحمات همکاران در ایام اربعین حسینی  بیان کرد: مردمی سازی خدمات بهزیستی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های تحولی سازمان در اولویت فعالیت‌های بهزیستی است.

مهران کریمیان با اشاره به برنامه‌های خوب اجرا شده در دولت سیزدهم ؛ برقراری مستمری برای تمام افراد پشت نوبت، دو برابر شدن مستمری مددجویان ، افزایش ۴۰ درصدی هزینه‌های پرستاری و یارانه‌های مراکز شبانه روزی،کسب رتبه برتر در حوزه اشتغال در طرح شهید رجایی ، تغییر ساختار سازمان پس از سال‌ها به منظور چابک سازی و به روز رسانی تشکیلات سازمان ،اصلاح قانون فرزند خواندگی و راه اندازی سامانه صدور مجوزها برای تسهیل صدور پروانه فعالیت مراکز غیر دولتی را  ازجمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی  با اشاره به وظایفی که در  قانون حمایت از اطفال  و نوجوانان  بر عهده بهزیستی گذاشته شده است بیان کرد:نیاز است که جلسات توجیهی و آموزشی برای همکاران  به منظور اجرایی نمودن  وظایف سنگینی که در این قانون برعهده بهزیستی گذاشته شده است برگزار و با همکاری بین بخشی با سایر دستگاههای متولی به صورت جدی موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی  و آسیبهای اجتماعی موجود در استان پیگیری شود.

کریمیان با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و پیگیری شبانه روزی مطالبات جامعه هدف با حفظ کرامت آنها بیان کرد: امید آفرینی و ایجاد انگیزه در مددجویان و معلولان توسط مددکاران باید از اهداف اصلی مجموعه بهزیستی استان باشد.

کد خبر 89082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد