جلسه پایش پرونده های فرزندان در خانه های نگهداری

مدیرکل بهزیستی استان: با مداخله به هنگام و فعالیت های مددکاری هدفمند می توان شاهد کنترل و کاهش برخی از آسیب ها در حوزه فرزند خواندگی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جلسه پایش پرونده های فرزندان در خانه های نگهداری با حضور مدیرکل، معاونین اجتماعی و مشارکت های مردمی، روسا و کارشناسان ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه از طریق اسکای روم در سالن شهید فیاض بخش برگزار شد.

دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی ضمن عرض خیرمقدم و تسلیت ایام اربعین حسینی گفت:  اجرای طرح پایش پرونده های فرزندان مقیم خانه های کودک و نوجوان بهزیستی با هدف کمک به توانمند سازی روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تحت حمایت بهزیستی، بروز رسانی پرونده های این گروه، شناسایی مشکلات و ارزیابی توانمندیهای آنان، بررسی میزان اثر بخشی طرح ها و برنامه های دفتر شبه خانواده، انطباق ارائه خدمات با دستور العمل ها و قوانین موجود و شناسایی چالشهای موجود انجام  می شود.

وی با تاکید بر بررسی وضعیت و برنامه ریزی اصولی برای تعیین تکلیف فرزندان و جلوگیری از ماندگاری طولانی مدت این عزیزان در مراکز، یکی از راه های تحقق این هدف را پیگیری و اقدامات مددکاری عنوان و افزودند: با مداخله به هنگام و فعالیت های مددکاری هدفمند می توان شاهد کنترل و کاهش برخی از آسیب ها در این حوزه بود که این امر نیاز به تلاش و کوشش بیش از پیش دارد.  

مدیرکل بهزیستی استان در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ارزشمند ارائه شده در این حوزه، از روسای شهرستانها و کارشناسان خواست تا پایش پرونده ها را با دقت و جدیت دنبال نمایند تا بهبود کیفیت طرح ها در اقدامات تخصصی دیده شود.

در ادامه جلسه در خصوص مراحل نگهداری و هدایت فرزندان به خانواده گفتگو و تبادل نظر شد.

کد خبر 88922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد