نخستین مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان نرماشیر آغاز به کار کرد

نخستین مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان نرماشیر طی سفر یکروزه مدیر کل بهزیستی استان کرمان و با حضور روسای اداره های بهزیستی نرماشیر ، بم وریگان ، کارشناسان تخصصی وجمعی از مسئولین محلی افتتاح وآغاز به کارکرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان الهام خواجه نظامی رییس بهزیستی نرماشیر در آیین افتتاح این مرکز عنوان داشت : در این مرکز وسایل بهداشتی، پذیرایی میان وعده، خدمات مشاوره روانشناسی و کلاس‌های آموزشی در راستای پیشگیری از کاهش وگسترش آسیبهای بیماری اعتیاد به این افراد ارائه می‌شود.

وی  در ادامه بیان کرد: ارجاع به مراکز درمانی، انجام مصاحبه‌های انگیزشی و توزیع یک وعده غذای گرم از دیگر خدمات در این مراکز است.

رییس بهزیستی نرماشیر افزود: هم‌اکنون یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان با مجوز بهزیستی در حوزه درمان بیماران معتاد فعال است که  مرکز گذری کاهش آسیب یکی از طرح‌ها و اقدامات حوزه پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر است که مبارزه مستقیم با پیامدهای مصرف مواد مخدر را هدف قرار داده است و در کنار خدمات گسترده ، این مرکز پیشگیری از گسترش عفونت‌های‌ خطرناک چون انواع هپاتیت، ایدز، سل، بهبود زخم‌های عمیق و عفونی ناشی از مصرف مواد مخدر در میان معتادان را نیز در دستور کار دارد .

کد خبر 88854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد