در رسانه | چرا شهرستان نهبندان بیشترین معلولیت بینایی را در خراسان جنوبی دارد؟

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین معلولیت بینایی استان در شهرستان نهبندان است و بررسی معلولیت بینایی در روستاهای آن انجام شد و تعیین جهش شناخته شده ازدواج فامیلی یکی از علت‌های آن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن شرفی در نشست خبری اظهار داشت: در پایان سال گذشته تمام افراد در انتظار دریافت خدمات  به چرخه حمایتی برگشتند و ۶۰۰ میلیون تومان به بخش مستمری پرداخت و به اعتبار استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه پشت نوبتی‌های بهزیستی استان (افراد در انتظار دریافت خدمات) در سال گذشته صفر شد گفت: در حال حاضر ماهیانه ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته در مسکن ۱۹۸ نفر در امتیاز آب، ۱۹۵ نفر در امتیاز برق، ۲۹۰ نفر در عوارض شهرداری معاف شدند.

شرفی تصریح کرد: بیشترین معلولیت بینایی استان در شهرستان نهبندان است و بررسی معلولیت بینایی در روستاهای آن انجام شد و تعیین جهش شناخته شده ازدواج فامیلی یکی از علت‌های آن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ دستگاه غربالگری شنوایی در استان وجود دارد بیان کرد: طرح کیان در بحث اعتیاد در استان از محل‌های اداری به محل‌های نظامی گسترش دادیم و آموزش‌های داده شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که یک مرکز کمپ ترک اعتیاد سال گذشته به ظرفیت استان افزوده شد و مرکز سرپناه شبانه برای معتادان بی سرپناه در بیرجند فعال شده است.

شرفی اظهار داشت: مرکز مدیریت مورد در بیرجند نیز مربوط به بعد از دوره درمان و ترخیص معتادان است که مددکاری و مشاوره و روانشناسی و حمایت در بحث اشتغال انجام می‌شود که ۱۷۰ پرونده در این مرکز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ عدد سمعک برای کودکان به صورت رایگان ارائه شد افزود: سال گذشته مرکز روان درمانی، مرکز روان سنجی و مرکز کودکان با نیازهای ویژه در استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:  سال گذشته ۱۰ عمل جراحی بینایی برای کودکان استان به صورت رایگان در مشهد انجام شده که معرفی نامه از بهزیستی استان دریافت و عمل شدند.

شرفی عنوان کرد: در بحث تحقق ماده ۶ حمایت از معلولان، موضوع بیمه بوده که در این راستا تفاهم نامه با بیمه سلامت امضا شد و ۷۰ درصد هزینه‌ها را بیمه و ۳۰ درصد توسط بیمار پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث وسایل کمک توانبخشی نیز برای کودکان و محصلین استان تا پایان سال جاری مشکل سمعک نخواهند داشت و امیدواریم تشک مواج و ویلچر تامین نیاز شود هر چند برای سه دهک پایین جامعه مشکلی در زمینه وسایل کمک توانبخشی نداریم.

لینک خبر: https://tn.ai/2948347

کد خبر 88763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد