در رسانه| خدمات بهزیستی در دولت سیزدهم برجسته و ملموس است

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: دولت سیزدهم خدمات موثر و قابل توجهی به جامعه هدف داشته که برجسته و ملموس تر از قبل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نورعلیوند روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفته دولت و تشریح فعالیتهای این مجموعه طی ۲سال گذشته افزود: برخی از این خدمات برای نخستین بار ارایه شده است.

وی یکی از مهمترین خدمات بهزیستی را برقراری مستمری تمامی خانوارهای مددجوی پشت نوبت عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون مستمری تمامی مددجویان پشت نوبت برقرار شده است.

وی یادآور شد: پشت نوبت بودن برای برقراری مستمری یکی از چالشهای جدی مددجویان از بدو تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون بوده که با پیگیری دولت سیزدهم با این اقدام اکنون روند برقراری مستمری تسریع و بعد از تکمیل پرونده انجام خواهد شد.

نورعلیوند رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز ۲۹ هزار مددجو، افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانوارهای دو عضو معلول به بالا، حذف دهک درآمدی خانوارهای دارای فرزند سه قلو به بالا برای برقراری مستمری، افزایش سه مرحله مستمری مددجویان، افزایش سرانه تسهیلات اشتغال جامعه هدف و افزایش ۲ برابری سهم کمک هزینه مسکن خانوارهای دو معلول به بالا، برقراری حق پرستاری و نگهداری بیماران ضایعه نخاعی، برداشتن سقف بیمه بازنشستگی معلولان و احداث نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را بخش دیگری از خدمات شاخص دولت به جامعه هدف این مجموعه عنوان کرد.

وی به اقدام های این اداره کل در حوزه پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و گفت: بهزیستی با اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان، غربالگری بینایی، مشاوره ژنتیک وغیره در تلاش برای کنترل معلول زایی در جامعه است.

به گفته وی، طی دو سال گذشته با اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال حدود ۵۰ هزار نفر زیر پوشش و بینایی آنها مورد سنجش قرار گرفته و غربالگری شنوایی بیش از ۹ هزار نوزاد نیز انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: همچنین در این مدت به منظور حمایت از زوج های نیازمند برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری ۳۳ میلیارد ریال به عنوان هزینه آزمایش به این افراد پرداخت شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد و یک مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در سطح استان اضافه کرد: طی ۲سال گذشته بیش از پنج هزار نفر در این مراکز پذیرش و مورد درمان قرار گرفته اند.

وی مردمی سازی خدمات را یکی از مهمترین سیاستهای این مجموعه در دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: در این راستا بخش زیادی از خدمات این اداره کل به موسسه های خصوصی با نظارت این اداره کل واگذار شده است.

به گفته وی، اکنون ۴۴مرکز مثبت زندگی در محله های مختلف استان ایجاد و با ایجاد آنها خدمات بهزیستی در دسترس مردم قرار گرفته است.

دوم تا هشتم شهریورماه به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

کد خبر 88746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد