عزم مسئولین ارشـد استان کرمانشاه برای مبــارزه با اعتیـاد

این نشست در محل استانداری کرمانشاه، به ریاست محمدطیب صحرایی استاندار و دبیریِ اداره‌کل بهزیستی و با حضور مدیران ارشد استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛ در ابتدای این نشست، خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به قسمتی از دستورکار جلسه اشاره کرد و با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین، لزوم پاک‌سازی و حذف معتادین متجاهر از سیمای شهر را امری ضروری دانست.


بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان  پیرو دغدغه‌های استاندار در خصوص اعتیاد و معتادین متجاهر گفت: یکی از ۵۲ مأموریت بهزیستی اعتیاد است که وظیفه آن برعهده معاونت پیشگیری این اداره کل است.

شهبازی ادامه داد: در دهه هشتاد برنامه استراتژیک برای مبارزه با اعتیاد داشته‌ایم که هرگز اجرایی نشده است، لذا باید وضعیت موجود درمان شود وگرنه طی ۳ سالِ آینده ۱۵۰۰۰ معتاد متجاهر خواهیم داشت. 
مدیرکل بهزیستی در ادامه از نشست با ۸ مدیرکل استان خبر داد و گفت: هم‌افزاییِ خوبی در حال شکل‌گیری‌ است.

دکتر پایدار معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان نیز از طرح ۴۰۰ صفحه‌ایِ تهیه شده توسط بهزیستی گفت و تشریح کرد: این طرح بر اساس تجربیات کارشناسان، آمارها، تحقیقات، مصاحبه با بهبود یافتگان NA و... مبنای جمع‌آوری شده است. 
دکتر پایدار در ادامه آمار شیوع اعتیاد را توضیح داده و قسمت‌هایی از طرح را از جمله؛  - افزایش ۴ برابری اعتیاد در یک دهه ـ آمار بالای شیشه و هروئین در بین مواد مصرفی  ـ شناسایی ۴ هزار معتاد متجاهرِ کد دار و ۱۲۰ هزار مصرف کننده‌ی سبک تشریح کرد و گفت: باید توجه داشت که معتاد متجاهر مجرم است و از شروع تا تجاهر کمتر از ۳ سال زمان برده که متأسفانه اکثر قربانیان جوانان هستند، لذا تشکیل قرارگاه اقدام پایه‌ای خواهد بود و افزایش اعتبارات نیز باید در بودجه‌بندی دیده شود. 
پایدار در پایان از هم‌افزایی کمیته امداد، بیمه سلامت، گروه‌های همتا و جهادی و برخی دستگاه‌ها ابراز رضایت کرد. 

استاندار کرمانشاه نیز در ابتدای سخنان خود لازم دانست که بدون مقدمه به اصل مطلب پرداخته شود و از طرح پیشنهادات و اقدامات مقطعی و برنامه‌های کوتاه‌مدت که بازده ندارند خودداری گردد.
محمدطیب صحرایی گفت: هر کسی باید تکالیف خودش را به خوبی انجام دهد و پای کار بیاید، جمع‌آوری حداکثری باشد و مشخص گردد که پس‌از جمع‌آوری چه باید کرد. 

نماینده نیروی انتظامی نیز در خلال گفت‌وگو به مشکلاتی از قبیل؛ عدم پذیرش زیر ۱۸ و بالای ۶۵ سال، بیماران اعصاب_و_روان، معلولین، مبتلایان هپاتیت و... اشاره کرد و گفت: ظرفیت گروه‌های جهادی را نیز باید درنظر گرفت و از زحمت‌های گذشته‌ی ایشان تقدیر کرد.

آمویی فرماندار کرمانشاه نیز توجه به اعتبارات و بودجه را ضروری دانست و عنوان کرد: تکلیف شهرداری مشخص گردد، خرده‌فروشان جمع‌آوری شده و مبتلایان به بیماری‌هایی همچون HIV نیز مدنظر قرار گیرد.

نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های معتادین متجاهر، ارائه مشاوره و موضوع اشتغال ایشان اعلام آمادگی کرد. 

نماینده دانشگاه علوم پزشکی از تأمین دارو، پذیرش، شناسایی و غربالگری رایگان بیماران گفت و نماینده هلال‌احمر از کمک‌های مالی و آموزشی در زمینه ترک اعتیاد و توزیع مواد غذایی در بین خانواده‌های بهبود یافتگان خبر داد. 
عباسی نماینده شهرداری و واحد اجرائیات نیز از ظرفیت اردوگاه چشمه‌سفید جهت پذیرش معتادین متجاهر مشروط به تأمین امنیت اردوگاه توسط نیروی انتظامی خبر داد.

در پایان نشست استاندار کرمانشاه دستور داد در اسرع وقت گام اول یعنی جمع‌آوری حداکثری متجاهرین ضمن رعایت تفکیک و تفصیل صورت گرفته، گام دوم تشکیل قرارگاه فعال با حضور پررنگ بهزیستی و سایر دستگاه‌ها، گام سوم آماده‌سازی مرکز صیانت کنگاور با کمک خودِ بهبودیافتگان ضمن رعایت نکات ایمنی و همچنین فهرست دست‌اندرکاران تهیه شده و شرح وظایف مشخص گردد.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید 

کد خبر 87883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد