استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بسیج سازندگی برای حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی

در راستای توسعه و گسترش زمینه های همکاری مشترک، هم افزایی ، تشریک مساعی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با رئیس بسیج سازندگی سپاه استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در آستانه هفته دولت و با هدف افزایش همکاری های مشترک و رویکرد تعامل و هم افزایی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده های تحت پوشش و مددجویان بهزیستی ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، با یاسین باوقار رئیس بسیج سازندگی سپاه هرمزگان در محل دفتر کار وی دیدار و گفتگو کردند.

سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در این دیدار ضمن معرفی خدمات و تشریح فعالیت های تخصصی بهزیستی در حوزه های مختلف ، از همراهی مستمر بسیج سازندگی سپاه استان در خدمت رسانی به مراکز تحت نظارت و مددجویان تحت پوشش تشکر و قدردانی نمود.

جهانشاهی اظهار داشت: یکی از رسالتها و ماموریت های حائز اهمیت سازمان تامین مسکن و جهیزیه برای مددجویان نیازمند ،ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف می باشد که در این زمینه گروههای جهادی بسیج سازندگی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای خدمت رسانی به اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش سازمان هستند و این مهم نیازمند تعامل دو سویه و جلوگیری از موازی کاری در حوزه های مختلف است تا بتوان از بستر ایجاد شده نهایت بهره را برد.

سامیه جهانشاهی تصریح کرد: در حوزه اشتغال تمرکز ما بر اشتغال های کارفرمایی است و با توجه به زیست بوم منطقه می توانیم همراه با بسیج سازندگی اشتغال های پایدار برای مددجویان ایجاد کنیم .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت : دایره خدمات حمایتی و تخصصی سازمان بهزیستی به مردم و مددجویان تحت پوشش بسیار متنوع و گسترده است که قابل قیاس با هیچ نهادی نیست و در این مسیر بهزیستی نیازمند همراهی و همکاری مجموعه هایی همچون بسیج سازندگی و گروههای جهادی است.

باوقار رئیس بسیج سازندگی سپاه هرمزگان نیز ضمن قدردانی از نگاه مسئولانه و دلسوزانه مدیرکل بهزیستی هرمزگان در راستای خدمت رسانی به افراد نیازمند خدمت و محرومین و ابراز خرسندی و افتخار از همراهی با مددجویان بهزیستی بیان داشت: مددجویان تحت حمایت سازمان بهزیستی افرادی با شرایط خاص هستند .

وی گفت : شرایط افراد دارای معلولیت و افرادی که نیازمند دریافت خدمات توانبخشی هستند سبب گردیده تا یکی از قشرهای مورد دغدغه بسیج سازندگی و گروه های جهادی افراد دارای معلولیت باشد و بسیج سازندگی و گروههای جهادی تحت امر این مجموعه یکی از رویکرد های مهم خدمت رسانی را حمایت از این خانواده ها می دانند.

وی با بیان اینکه تا کنون همکاری های خوبی هم بین این دو نهاد بویژه در ساخت مسکن مددجویان شکل گرفته است، گفت: همواره دغدغه بسیج سازندگی بر این مهم بوده که به افراد تحت حمایت بهزیستی بتواند خدمات ویژه تری ارائه نماید . اما همچنان با آن اهداف آرمانی فاصله داریم و نیاز به تلاش بیشتر و همکاری و هم افزایی داریم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان در ادامه بر تعیین برنامه مدون ، نیاز سنجی و مشخص کردن سهم مشارکت تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس ظرفیت های این دو نهاد میتوان کارهای خوبی برای مددجویان انجام داد.

گفتنی است : استفاده از ظرفیت گروههای جهادی بسیج سازندگی سپاه استان جهت خدمت رسانی به جامعه هدف سازمان در مناطق محروم و روستاهای کم برخوردار ، کمک به ساخت مسکن مددجویان با استفاده از تسهیلات بلاعوض سازمان بهزیستی و مسکن و شهرسازی، همراهی در تامین جهیزیه و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ، توزیع بسته های معیشتی بین مددجویان نیازمند و مراکز تحت نظارت و تامین اقلام ضروری مددجویان بهزیستی از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست بود.

کد خبر 87877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد