در رسانه| بیش‌از هفت هزار مددجوی بهزیستی مازندران در دولت سیزدهم صاحب شغل شدند

ساری- ایرنا- مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم هفت هزار و ۵۲ مددجوی زیرپوشش این نهاد دارای شغل شدند، گفت که میزان اشتغال ایجاد شده برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی در دولت مردمی سیزدهم ۴۲ درصد رشد داشته است.

فریبا بریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، با بیان اینکه از زمان روی کارآمدن دولت مردمی سیزدهم، ۲ هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران واگذار شده است، افزود: در گرامیداشت هفته دولت نیز ۱۴۴ واحد مسکونی معلولان افتتاح و بهره برداری می‌شود.

وی شمار انجمن‌ها، مراکز، موسسات مردمی و خودیار که با بهزیستی مازندران همکاری دارند را چهار هزار و ۵۷ دستگاه عنوان کرد و گفت که هم اکنون یک میلیون و یکصد هزار نفر که بطور میانگین یک سوم جمعیت استان را شامل می‌شوند، از خدمات حمایتی و آموزشی، مداخله ای و مشاوره ای و پیشگیرانه اداره کل بهزیستی مازندران برخوردارند.

این مقام مسوول اظهار داشت: هم اکنون ۴۳۰ هزار نفر در قالب حدود ۱۷۰ هزار خانوار معادل ۱۳.۵ درصد جمعیت مازندران در بهزیستی استان دارای پرونده دریافت خدمات مستمر و یا غیر مستمر هستند.

وی شمار خانوارهای مستمری بگیر در مازندران را ۶۷ هزار خانوار در قالب ۱۱۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: میزان مستمری مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران در دولت سیزدهم ۸۷ درصد رشد داشته است بگونه ای که میزان دریافت مستمری برای هر یک مدد جوی زیرپوشش از ۳۵۰ به ۶۵۵ هزار تومان و همچنین برای افراد دو تا پنج نفره نیز از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بیش از ۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران، میزان پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان زیرپوشش این نهاد را در مجموع حدود ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۳ هزار مددجوی مازندرانی از خدمات یارانه مراکز شبانه روزی در بخش های مختلف توانبخشی و مراقبت در منزل بهره مند هستند که این میزان در دولت سیزدهم رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

بریمانی با بیان اینکه ۱۷ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات مستنمری بهزیستی مازندران بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۹۶۳ دانش آموز و یکهزار و ۱۴ دانشجو نیز از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مندند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۸ دانشجوی مقطع کاردانی، ۷۰۹ دانشجوی کارشناسی، ۱۶۸ دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۹ دانشجو نیز در مقطع دکتری از خدمات حمایتی بهزیستی مازندران بهره مند هستند. .

بریمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۴ مرکز آموزشی توانبخشی روزانه، ۱۱۳ مرکز کاهش آسیب مواد مخدر، ۲۲۰ مرکز خدمات مشاوره روانشناختی، ۲۰۱ انجمن موسسه خیریه غیردولتی و ۱۲۲ مرکز غیر دولتی آسیب های اجتماعی با مجوز بهزیستی در مازندران مشغول فعالیتد.

وی با عنوان اینکه در دولت مردمی سیزدهم تهیه وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، سمعک، تشک مواج از رشد ۸۰ درصدی برخوردار بوده است، گفت که ۱۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی زیرپوشش از این خدمات بهره مند شدند و سه هزار و ۹۶۵ نفر نیز از خدمات حق پرستاری، معلولین و ضایع نخایی در خانواده برخوردارند که در این بخش نیز ۱۱ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه ۷۶۴ خانواده دارای فرزند دوقلو خدمات مستمر از بهزیستی دریافت می کنند، افزود: به هر خانواده دو قلو، یک میلیون و ۶۰۴ چهار هزار و ۸۰۰ تومان به ۷۹ خانواده سه قلو نیز هر کدام در ماه ماهانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان کمک هزینه توسط این نهاد پرداخت می شود.

این مسوول طرح ۲۰۲۰ را برای توانمند سازی محلات کم برخوردار دانست و ادامه داد: که با اجرای این طرح محلات با کمک ساکنین شان به نقاط برخوردار تبدیل می شوند که در شهرستان های ساری، نکا، آمل، نور و فریدونکنار در ۸ محله این طرح در حال اجرا است.

به گفته بریمانی ۲۵۰ کودک در مرکز شبه خانوادگی نگهداری و ساماندهی می‌شوند و ۱۷۱ فرزند در سال گذشته به فرزندخواندگی واگذار شدند که ۶ فرزند با نیازهای ویژه بودند و در حال حاضر یکهزار و ۳۰ نفر متقاضی درخواست فرزندخواندگی در مازندران هستند.

کد خبر 87829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد